Nederlander Alwin Bakkenes naar MT Volvo Cars

Volvo Cars • Bakkenes is hoofd software engineering bij Volvo Cars in Zweden.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Alwin Bakkenes (foto: Linkedin)

Volvo breidt het MT uit met vijf mensen, waaronder Nederlander Alwin Bakkenes. De uitbreiding met specialisten op het gebied van software, kwaliteit, online verkoop, supply chain en marketing moet bijdragen aan de overstap naar EV’s, meldt het bedrijf. Volvo wil tegen 2030 uitsluitend nog elektrische auto’s leveren.

De vijf mensen worden toegevoegd aan het GMT. Dat is een niveau lager dan het zevenkoppige Executive Management Team van Volvo, dat wordt geleid door ceo Jim Rowan.

Alwin Bakkenes, de Nederlander die toetreedt tot met GMT, is nu hoofd software engineering. Afgelopen november begon hij bij Volvo. Voorheen was hij als vice-president verantwoordelijk voor de productlijnen bij automotive toeleverancier Aptiv. Hij heeft ervaring met autonoom rijden, infotainment en connectivity. Hij is ook bestuurslid van het AI-softwarebedrijf Zenseact, een dochter van Volvo.

Een andere nieuwe benoeming is van Gretchen Saegh-Fleming, die hoofd van de wereldwijde marketing wordt. Zij is de voormalige chief marketing officer van cosmeticabedrijf L’Oréal.

Met de introductie van het agentuurmodel en de elektrificatie van zijn gamma staat de Zweedse automaker voor de nodige uitdagingen en veranderingen. Automotive ging op bezoek bij Volvo.

Op bezoek | Veiligheid, elektrificatie en agentuur bij Volvo: ‘Juist in gesprek met de dealer’

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Nederlander Alwin Bakkenes naar MT Volvo Cars | Automotive Online

Nederlander Alwin Bakkenes naar MT Volvo Cars

Volvo Cars • Bakkenes is hoofd software engineering bij Volvo Cars in Zweden.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Alwin Bakkenes (foto: Linkedin)

Volvo breidt het MT uit met vijf mensen, waaronder Nederlander Alwin Bakkenes. De uitbreiding met specialisten op het gebied van software, kwaliteit, online verkoop, supply chain en marketing moet bijdragen aan de overstap naar EV’s, meldt het bedrijf. Volvo wil tegen 2030 uitsluitend nog elektrische auto’s leveren.

De vijf mensen worden toegevoegd aan het GMT. Dat is een niveau lager dan het zevenkoppige Executive Management Team van Volvo, dat wordt geleid door ceo Jim Rowan.

Alwin Bakkenes, de Nederlander die toetreedt tot met GMT, is nu hoofd software engineering. Afgelopen november begon hij bij Volvo. Voorheen was hij als vice-president verantwoordelijk voor de productlijnen bij automotive toeleverancier Aptiv. Hij heeft ervaring met autonoom rijden, infotainment en connectivity. Hij is ook bestuurslid van het AI-softwarebedrijf Zenseact, een dochter van Volvo.

Een andere nieuwe benoeming is van Gretchen Saegh-Fleming, die hoofd van de wereldwijde marketing wordt. Zij is de voormalige chief marketing officer van cosmeticabedrijf L’Oréal.

Met de introductie van het agentuurmodel en de elektrificatie van zijn gamma staat de Zweedse automaker voor de nodige uitdagingen en veranderingen. Automotive ging op bezoek bij Volvo.

Op bezoek | Veiligheid, elektrificatie en agentuur bij Volvo: ‘Juist in gesprek met de dealer’

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.