‘Continental kiest voor premium producten en hogere prijzen’

Continental • Het bedrijf heeft last van inflatie en looneisen van de vakbonden.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Continental
(Foto: Shutterstock)

Continental verwacht niet dat het dit jaar al de omzetniveaus van voor de coronacrisis zal halen. In een interview met persbureau Reuters zegt CFO Katja Dürrfeld dat ze denkt daar ongeveer 10 procent onder te blijven.

Continental is een van de grootste toeleveranciers van de auto-industrie ter wereld. Door de inflatie en looneisen van vakbonden heeft het bedrijf grote moeite de omzet en marges op peil te houden. Katja Dürrfeld meldt dat het merk streeft naar prijsverhogingen in onderhandelingen met autofabrikanten en andere klanten. Daarnaast worden de voorraden geminimaliseerd. Ook bouwt het bedrijf de Duitse fabriek in Gifhorn af.

Hogere prijzen

De productie van personenauto’s en lichte bedrijfswagens groeit, meldt Dürrfeld. Maar de markt voor vervangingsbanden loopt terug. De bandenmarkt in Noord-Amerika en Europa is goed zijn voor ongeveer 70 procent van de totale omzet van Continental. Het bedrijf verlaagde de vooruitzichten voor de verkoop van banden voor 2023 naar 14-15 miljard euro, van 14,5-15,5 miljard eerder. Continental wil het verlies aan omzet goedmaken door hogere prijzen en meer banden in het premiumsegment.

De resultaten over H1 van 2023 van Continental geven een stijgende lijn aan. De omzet over H1 steeg van 18,7 miljard in 2022 naar 20,7 miljard euro dit jaar. De winstmarge (ebitda) was 9,6 procent. Vorig jaar bedroeg die 9,5 procent, blijkt uit het financieel verslag over het tweede kwartaal.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Continental kiest voor premium producten en hogere prijzen’ | Automotive Online

‘Continental kiest voor premium producten en hogere prijzen’

Continental • Het bedrijf heeft last van inflatie en looneisen van de vakbonden.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Continental
(Foto: Shutterstock)

Continental verwacht niet dat het dit jaar al de omzetniveaus van voor de coronacrisis zal halen. In een interview met persbureau Reuters zegt CFO Katja Dürrfeld dat ze denkt daar ongeveer 10 procent onder te blijven.

Continental is een van de grootste toeleveranciers van de auto-industrie ter wereld. Door de inflatie en looneisen van vakbonden heeft het bedrijf grote moeite de omzet en marges op peil te houden. Katja Dürrfeld meldt dat het merk streeft naar prijsverhogingen in onderhandelingen met autofabrikanten en andere klanten. Daarnaast worden de voorraden geminimaliseerd. Ook bouwt het bedrijf de Duitse fabriek in Gifhorn af.

Hogere prijzen

De productie van personenauto’s en lichte bedrijfswagens groeit, meldt Dürrfeld. Maar de markt voor vervangingsbanden loopt terug. De bandenmarkt in Noord-Amerika en Europa is goed zijn voor ongeveer 70 procent van de totale omzet van Continental. Het bedrijf verlaagde de vooruitzichten voor de verkoop van banden voor 2023 naar 14-15 miljard euro, van 14,5-15,5 miljard eerder. Continental wil het verlies aan omzet goedmaken door hogere prijzen en meer banden in het premiumsegment.

De resultaten over H1 van 2023 van Continental geven een stijgende lijn aan. De omzet over H1 steeg van 18,7 miljard in 2022 naar 20,7 miljard euro dit jaar. De winstmarge (ebitda) was 9,6 procent. Vorig jaar bedroeg die 9,5 procent, blijkt uit het financieel verslag over het tweede kwartaal.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.