CapGemini: online auto kopen neemt snel toe

Steven Don Steven Don
CapGemini: online auto kopen neemt snel toe

Dat blijkt uit een onderzoek van CapGemini Duitsland. "Digitale manieren om de koper te benaderen, zoals virtual reality presentatie, livechats of videoblogs, worden steeds meer ingezet bij het voorwerk. Bij de feitelijke aankoop willen velen nog te doen hebben met een deskundig persoon bij de dealer maar ook dat verandert nu snel." CapGemini wijst daarbij vooral op de opmars in het massasegment waar online auto-kopen een jaar of twee geleden nog nauwelijks voorkwam.

Grote verandering 

Op basis van het onderzoek voorspelt het bureau dat dat de komende tijd snel zal veranderen. "Nu al zie je dat het bezoek aan de showroom drastisch is teruggelopen. Twee jaar geleden gaf een kwart van de autozoekers nog aan dat ze vier tot vijf keer een showroom waren binnengelopen, nu doet nog maar één op de zeven dat."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

 
 
CapGemini: online auto kopen neemt snel toe | Automotive Online

CapGemini: online auto kopen neemt snel toe

Steven Don Steven Don
CapGemini: online auto kopen neemt snel toe

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.