‘Toekomst Opel veilig binnen Stellantis’

Opel • De focus ligt op Europa, ‘de kernmarkt van het merk’. Uitbreiding naar China is voorlopig van de baan.
Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Opel is veilig bij Stellantis, aldus topman Uwe Hochgeschurtz. (Foto: Stellantis)

Opel is en blijft een onafhankelijk merk. Het merk heeft grote waarde, zo stelt Uwe Hochgeschurtz, als coo binnen Stellantis verantwoordelijk voor Opel, in Automobilwoche.

Evenals vele andere Stellantis-merken, had Opel vorig jaar te kampen met een daling in de nieuwverkoop. Bij Opel was dat 13 procent, aldus Acea, waarbij het marktaandeel daalde tot 3,8 procent. Volgens Hochgeschurtz was die terugloop vooral te wijten aan logistieke problemen en tekorten aan microchips. “We hadden de klanten, maar kregen de auto’s niet af”, stelt hij. Het merk richt de focus nu allereerst op de Europese markt (‘de kern van het merk’) en heeft uitbreiding naar China voorlopig uitgesteld.

Veilig

De toekomst van de twee Duitse assemblagefabrieken van Opel zijn hiermee dan ook veilig gesteld , aldus de topman. Zo is de fabriek vlakbij Frankfurt nu druk met de productie van de Opel/Vauxhall Astra en DS 4 modellen. “Er komt een opvolger van de Insignia, maar we weten nog niet waar deze geproduceerd gaat worden”, aldus Hochgeschurtz. Volgens hem is vooral de orderportefeuille van de productielocatie Eisensach goed gevuld, de fabriek waar de Grandland suv wordt gemaakt.

Opel vierde vorig jaar zijn 160e verjaardag en stelde in augustus Florian Huettl aan met de schone taak het merk toekomstbestendig te maken.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

‘Toekomst Opel veilig binnen Stellantis’ | Automotive Online

‘Toekomst Opel veilig binnen Stellantis’

Opel • De focus ligt op Europa, ‘de kernmarkt van het merk’. Uitbreiding naar China is voorlopig van de baan.
Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
Opel is veilig bij Stellantis, aldus topman Uwe Hochgeschurtz. (Foto: Stellantis)

Opel is en blijft een onafhankelijk merk. Het merk heeft grote waarde, zo stelt Uwe Hochgeschurtz, als coo binnen Stellantis verantwoordelijk voor Opel, in Automobilwoche.

Evenals vele andere Stellantis-merken, had Opel vorig jaar te kampen met een daling in de nieuwverkoop. Bij Opel was dat 13 procent, aldus Acea, waarbij het marktaandeel daalde tot 3,8 procent. Volgens Hochgeschurtz was die terugloop vooral te wijten aan logistieke problemen en tekorten aan microchips. “We hadden de klanten, maar kregen de auto’s niet af”, stelt hij. Het merk richt de focus nu allereerst op de Europese markt (‘de kern van het merk’) en heeft uitbreiding naar China voorlopig uitgesteld.

Veilig

De toekomst van de twee Duitse assemblagefabrieken van Opel zijn hiermee dan ook veilig gesteld , aldus de topman. Zo is de fabriek vlakbij Frankfurt nu druk met de productie van de Opel/Vauxhall Astra en DS 4 modellen. “Er komt een opvolger van de Insignia, maar we weten nog niet waar deze geproduceerd gaat worden”, aldus Hochgeschurtz. Volgens hem is vooral de orderportefeuille van de productielocatie Eisensach goed gevuld, de fabriek waar de Grandland suv wordt gemaakt.

Opel vierde vorig jaar zijn 160e verjaardag en stelde in augustus Florian Huettl aan met de schone taak het merk toekomstbestendig te maken.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.