EU-onderzoek intelligente auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het aantal dodelijke slachtoffers daalt hiermee met 5 tot 10%, aldus Reding. Voor dergelijke systemen is het van belang dat de overheden op één lijn liggen, omdat ze internationaal moeten werken. Reding presenteerde gisteren een overzicht van ruim dertig technieken die een subsidie krijgen of daarvoor in aanmerking komen. Een deel van die systemen is al ingebouwd in de duurdere auto’s. Zo heeft Mercedes een radarsysteem dat de auto laat afremmen als het voetgangers voor de motorkap waarneemt. Veiliger en efficiënter autoverkeer zijn ook economisch interessant: files kosten de 25 EU-landen gezamenlijk 50 miljard euro extra aan brandstofkosten, en de 1,4 miljoen verkeersongelukken per jaar kosten de lidstaten 200 miljard euro.

EU-onderzoek intelligente auto | Automotive Online

EU-onderzoek intelligente auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het aantal dodelijke slachtoffers daalt hiermee met 5 tot 10%, aldus Reding. Voor dergelijke systemen is het van belang dat de overheden op één lijn liggen, omdat ze internationaal moeten werken. Reding presenteerde gisteren een overzicht van ruim dertig technieken die een subsidie krijgen of daarvoor in aanmerking komen. Een deel van die systemen is al ingebouwd in de duurdere auto’s. Zo heeft Mercedes een radarsysteem dat de auto laat afremmen als het voetgangers voor de motorkap waarneemt. Veiliger en efficiënter autoverkeer zijn ook economisch interessant: files kosten de 25 EU-landen gezamenlijk 50 miljard euro extra aan brandstofkosten, en de 1,4 miljoen verkeersongelukken per jaar kosten de lidstaten 200 miljard euro.