Leaseplan privélease: veel afhakers bij eerste actie, meer succes tweede

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nu blijkt ook dat bij de vorige actie uiteindelijk nog flink wat verkopen niet zijn doorgegaan. Volgens Leaseplan gaat het om tien procent van de inschrijvers die niet door de kredietcheck kwamen. Bronnen melden echter aan Automotive dat het om meer contracten gaat en dat er veel mensen zich bedachten. In totaal haakte circa 40 tot 45 procent af. 

Alle duizend auto’s van de eerste actie zijn echter wel gekentekend door de leverende dealer (Van Kouwen). De nog niet verkochte auto`s zijn bij de nieuwe actie alsnog ingezet. Naar verwachting is het percentage afvallers deze keer minder groot als gevolg van een strengere intake. Er worden dus nog honderden nieuwe Fiats 500 ingezet. 

Langere contractduur
Door de veranderde bpm-regels is de Fiat 500 dit jaar wel duurder geworden. Om dat te compenseren zijn er nu ook vierjarige contracten. Overigens kunnen ook de klanten van de actie van vorig jaar hun contract verlengen van drie naar vier jaar. 

Leaseplan wil geen aantallen noemen over deze tweede actie en wil ook de cijfers van Automotive niet bevestigen. De leasemaatschappij noemt de actie wel succesvol. Ook Van Kouwen en Erik-Jan Teunissen van Automotiveplan Consultancy, die de actie begeleid, willen niet reageren.

Naar verwachting zijn dezelfde partijen bij de deal betrokken als vorige keer. Zo gaat Van Kouwen de auto’s leveren aan Leaseplan. Leaseplan zorgt zelf voor uitlevering aan klanten. Het onderhoud wordt ondergebracht bij Bosch Car Service. Inruilers worden via Webuyanycar ingenomen en verkocht. De importeur wordt net als bij de vorige actie buitenspel gezet.

Leaseplan privélease: veel afhakers bij eerste actie, meer succes tweede | Automotive Online

Leaseplan privélease: veel afhakers bij eerste actie, meer succes tweede

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nu blijkt ook dat bij de vorige actie uiteindelijk nog flink wat verkopen niet zijn doorgegaan. Volgens Leaseplan gaat het om tien procent van de inschrijvers die niet door de kredietcheck kwamen. Bronnen melden echter aan Automotive dat het om meer contracten gaat en dat er veel mensen zich bedachten. In totaal haakte circa 40 tot 45 procent af. 

Alle duizend auto’s van de eerste actie zijn echter wel gekentekend door de leverende dealer (Van Kouwen). De nog niet verkochte auto`s zijn bij de nieuwe actie alsnog ingezet. Naar verwachting is het percentage afvallers deze keer minder groot als gevolg van een strengere intake. Er worden dus nog honderden nieuwe Fiats 500 ingezet. 

Langere contractduur
Door de veranderde bpm-regels is de Fiat 500 dit jaar wel duurder geworden. Om dat te compenseren zijn er nu ook vierjarige contracten. Overigens kunnen ook de klanten van de actie van vorig jaar hun contract verlengen van drie naar vier jaar. 

Leaseplan wil geen aantallen noemen over deze tweede actie en wil ook de cijfers van Automotive niet bevestigen. De leasemaatschappij noemt de actie wel succesvol. Ook Van Kouwen en Erik-Jan Teunissen van Automotiveplan Consultancy, die de actie begeleid, willen niet reageren.

Naar verwachting zijn dezelfde partijen bij de deal betrokken als vorige keer. Zo gaat Van Kouwen de auto’s leveren aan Leaseplan. Leaseplan zorgt zelf voor uitlevering aan klanten. Het onderhoud wordt ondergebracht bij Bosch Car Service. Inruilers worden via Webuyanycar ingenomen en verkocht. De importeur wordt net als bij de vorige actie buitenspel gezet.