Alwaysbemobile trekt stekker uit 1,2,3 Autoservice

Redactie Redactie
• Laatste update:

BER
Volgens ceo Luc van Bussel is de herstructurering bedoeld om één sterk merk te creëren voor de onderhoudsmarkt. “Door de komst van de nieuwe BER in 2013 verandert de onderhoudsmarkt snel”, aldus Van Bussel. “Dealers en importeurs worden steeds actiever en daarom willen we onze eigen groei verder versnellen zodat we op korte termijn landelijke dekking realiseren. We denken dat dit beter gaat met één merk dan met verschillende merken.” Eind dit jaar zijn er naast de 29 James Lease Service-bedrijven ook veertig James Autoservice-bedrijven. De eerste groep richt zich puur op zakelijk onderhoud, de tweede bedient ook de particuliere markt. Eind 2012 jaar moet het totale James-netwerk zijn gegroeid tot 110 vestigingen.

Alwaysbemobile kocht de zakelijke formule 1,2,3 Autoservice vijf jaar geleden van onderdelenimporteur Van Heck. Enkele jaren later startte het zelf een nieuwe formule met de naam James Autoservice. “We hebben toen voor een andere naam gekozen omdat we ook de particuliere markt wilden bedienen en de naam 1,2,3 te zeer met de zakelijke markt verbonden was. Nu zijn we een aantal jaren verder willen we met één merk beide segmenten bedienen.”

Bosch Car Service
James moet volgens Van Bussel nog sterker gaan concurreren met hoog gepositioneerde werkplaatsformules zoals Bosch Car Service. “Wij denken dat we met een eenduidige en strakke franchise-aanpak het onderscheid kunnen maken. De succesformule van Profile Tyrecenter in de banden willen we kopiëren naar de onderhoudsmarkt.” De bandenspecialist blijft overigens wel onderhoud en apk uitvoeren en ook de `premiumformule` ABC Autoservice blijft bestaan.

Onrust
Vorige week werd bekend dat de fusie tussen AHGN en de Alwaysbemobile Company ten einde kwam, waardoor de schadeketen van Alwaysbemobile, AH Autoherstel, op zoek moet naar nieuwe bedrijven. Ook blijft de groei van de werkplaatsformules achter bij de ambities. Toch is er volgens Van Bussel geen sprake van onrust binnen het bedrijf. “Integendeel, het gaat geweldig en daarom hebben we gisteren met de 1,2,3 ondernemers feest gevierd. We hebben dit jaar verschillende aansprekende awards gewonnen, we groeien hard en maken binnenkort plannen bekend waarmee we ons groeitempo nog verder zullen versnellen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alwaysbemobile trekt stekker uit 1,2,3 Autoservice | Automotive Online

Alwaysbemobile trekt stekker uit 1,2,3 Autoservice

Redactie Redactie
• Laatste update:

BER
Volgens ceo Luc van Bussel is de herstructurering bedoeld om één sterk merk te creëren voor de onderhoudsmarkt. “Door de komst van de nieuwe BER in 2013 verandert de onderhoudsmarkt snel”, aldus Van Bussel. “Dealers en importeurs worden steeds actiever en daarom willen we onze eigen groei verder versnellen zodat we op korte termijn landelijke dekking realiseren. We denken dat dit beter gaat met één merk dan met verschillende merken.” Eind dit jaar zijn er naast de 29 James Lease Service-bedrijven ook veertig James Autoservice-bedrijven. De eerste groep richt zich puur op zakelijk onderhoud, de tweede bedient ook de particuliere markt. Eind 2012 jaar moet het totale James-netwerk zijn gegroeid tot 110 vestigingen.

Alwaysbemobile kocht de zakelijke formule 1,2,3 Autoservice vijf jaar geleden van onderdelenimporteur Van Heck. Enkele jaren later startte het zelf een nieuwe formule met de naam James Autoservice. “We hebben toen voor een andere naam gekozen omdat we ook de particuliere markt wilden bedienen en de naam 1,2,3 te zeer met de zakelijke markt verbonden was. Nu zijn we een aantal jaren verder willen we met één merk beide segmenten bedienen.”

Bosch Car Service
James moet volgens Van Bussel nog sterker gaan concurreren met hoog gepositioneerde werkplaatsformules zoals Bosch Car Service. “Wij denken dat we met een eenduidige en strakke franchise-aanpak het onderscheid kunnen maken. De succesformule van Profile Tyrecenter in de banden willen we kopiëren naar de onderhoudsmarkt.” De bandenspecialist blijft overigens wel onderhoud en apk uitvoeren en ook de `premiumformule` ABC Autoservice blijft bestaan.

Onrust
Vorige week werd bekend dat de fusie tussen AHGN en de Alwaysbemobile Company ten einde kwam, waardoor de schadeketen van Alwaysbemobile, AH Autoherstel, op zoek moet naar nieuwe bedrijven. Ook blijft de groei van de werkplaatsformules achter bij de ambities. Toch is er volgens Van Bussel geen sprake van onrust binnen het bedrijf. “Integendeel, het gaat geweldig en daarom hebben we gisteren met de 1,2,3 ondernemers feest gevierd. We hebben dit jaar verschillende aansprekende awards gewonnen, we groeien hard en maken binnenkort plannen bekend waarmee we ons groeitempo nog verder zullen versnellen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.