Reclamebestedingen stijgen met 16,2%

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Lars de Vries van Adfact hebben onder meer de vele introductiecampagnes bijgedragen aan de toegenomen bestedingen. Zoals de campagnes rond de Lexus CT200h, Ford Focus, Volvo S60/V60, Peugeot 508 en Nissan Micra.

Televisie
Van alle traditionele mediakanalen groeit televisie het hardst: in het eerste kwartaal werd er 43,3 miljoen euro aan televisiereclame uitgegeven, 47% meer dan in Q1 2010. Televisie heeft een aandeel van 59% binnen de totale mediabestedingen.

De grote stijging komt volgens Adfact voornamelijk op conto van Louwman & Parqui (introductie CT200H) en Renault/Nissan, dat veel adverteerde over de Renault Scenic en de nieuwe Nissan Micra.

Meer besteed
Bijna alle merken binnen de top 10 van grootste autoadverteerders hebben fors meer besteed dan in het eerste kwartaal van vorig jaar met uitzondering van Hyundai en Kia. “Van Hyundai verwachten we dat de bestedingen wel zullen toenemen, het merk is net gestart met een merkcampagne”, aldus De Vries.

Top 5 eerste kwartaal 2011
Merk                    Uitgaven     +/-
                           (€mln)    (tovQ1-2010)

Peugeot 6,9 +34%
Opel 5,3 +23%
Ford 5,2 +29%
Renault 5 +29%
Hyundai 4,7 -5%
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Reclamebestedingen stijgen met 16,2% | Automotive Online

Reclamebestedingen stijgen met 16,2%

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Lars de Vries van Adfact hebben onder meer de vele introductiecampagnes bijgedragen aan de toegenomen bestedingen. Zoals de campagnes rond de Lexus CT200h, Ford Focus, Volvo S60/V60, Peugeot 508 en Nissan Micra.

Televisie
Van alle traditionele mediakanalen groeit televisie het hardst: in het eerste kwartaal werd er 43,3 miljoen euro aan televisiereclame uitgegeven, 47% meer dan in Q1 2010. Televisie heeft een aandeel van 59% binnen de totale mediabestedingen.

De grote stijging komt volgens Adfact voornamelijk op conto van Louwman & Parqui (introductie CT200H) en Renault/Nissan, dat veel adverteerde over de Renault Scenic en de nieuwe Nissan Micra.

Meer besteed
Bijna alle merken binnen de top 10 van grootste autoadverteerders hebben fors meer besteed dan in het eerste kwartaal van vorig jaar met uitzondering van Hyundai en Kia. “Van Hyundai verwachten we dat de bestedingen wel zullen toenemen, het merk is net gestart met een merkcampagne”, aldus De Vries.

Top 5 eerste kwartaal 2011
Merk                    Uitgaven     +/-
                           (€mln)    (tovQ1-2010)

Peugeot 6,9 +34%
Opel 5,3 +23%
Ford 5,2 +29%
Renault 5 +29%
Hyundai 4,7 -5%
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.