ANWB: betere prijsaanduiding nieuwe auto’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens RAI Vereniging is het praktisch onhaalbaar om de adviesprijs en de uiteindelijke prijs meer met elkaar in overeenstemming te brengen. “Importeurs mogen alleen een adviesprijs geven van de NMa”, zegt Harald Bresser, woordvoerder van RAI Vereniging. “Daarnaast kan bijvoorbeeld een volle tank niet in de prijs opgenomen worden, dan zou die meetellen in de bpm.”
Volgens de Bovag is er sprake van een storm in een glas water. “Bijna iedereen weet dat er afleverkosten zijn verbonden aan de koop van een nieuwe auto. Daar wordt niet geheimzinnig over gedaan”, stelt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Dat de prijzen bij de verschillende dealers verschillen, geeft alleen maar aan dat de marktwerking goed functioneert.”

De ANWB klaagt ook dat merken adverteren met instapmodellen die vervolgens niet verkrijgbaar zijn. Bresser: “Dat mag inderdaad niet gebeuren. Als je de markt wil interesseren voor een bepaald model, dan moet je ook zorgen dat het betreffende model leverbaar is.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

ANWB: betere prijsaanduiding nieuwe auto’s | Automotive Online

ANWB: betere prijsaanduiding nieuwe auto’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens RAI Vereniging is het praktisch onhaalbaar om de adviesprijs en de uiteindelijke prijs meer met elkaar in overeenstemming te brengen. “Importeurs mogen alleen een adviesprijs geven van de NMa”, zegt Harald Bresser, woordvoerder van RAI Vereniging. “Daarnaast kan bijvoorbeeld een volle tank niet in de prijs opgenomen worden, dan zou die meetellen in de bpm.”
Volgens de Bovag is er sprake van een storm in een glas water. “Bijna iedereen weet dat er afleverkosten zijn verbonden aan de koop van een nieuwe auto. Daar wordt niet geheimzinnig over gedaan”, stelt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Dat de prijzen bij de verschillende dealers verschillen, geeft alleen maar aan dat de marktwerking goed functioneert.”

De ANWB klaagt ook dat merken adverteren met instapmodellen die vervolgens niet verkrijgbaar zijn. Bresser: “Dat mag inderdaad niet gebeuren. Als je de markt wil interesseren voor een bepaald model, dan moet je ook zorgen dat het betreffende model leverbaar is.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.