Janssen Kerkrade verruilt Hyundai voor Carprof

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vol gas
Het lidmaatschap bij Carprof, dat onderdeel is van Autodistribution, is ingegaan op 1 juni. Janssen heeft inmiddels een groot deel van zijn autobedrijf laten uitvoeren in de oranje huisstijl van de garageformule. Alleen de Hyundai-zuil moet nog worden omgebouwd naar Carprof. “We geven vol gas op onze nieuwe koers en dat is te zien: het lijkt wel een heel nieuw bedrijf.”
Volgens Janssen legt de overstap hem nu al geen windeieren. “Ik zie sinds drie weken veel meer vreemd merk-auto’s binnenrijden dan daarvoor. Dat zijn dus allemaal nieuwe klanten.”

Janssen heeft verschillende concepten overwogen. “Maar Carprof past het beste bij ons. Mensen willen geen hoge onderhoudskosten, maar wel kwalitatieve service en ook zo benaderd worden. Carprof levert service op dealerniveau.”
Met de nieuwe activiteit wil de ondernemer ook zijn openingstijden verruimen door met een zaterdagopenstelling te starten. “We gaan hiervoor een extra werknemer aannemen. Een openstelling op zaterdag hoort er bij als je een bredere doelgroep wil aanspreken.”

Nog nooit zoveel Hyundai`s verkocht
Vijf jaar geleden heeft Janssen nog flink geïnvesteerd in de huisstijl voor Hyundai, toch zegt de ondernemer er nu bewust voor te kiezen afscheid te nemen van het reparateurschap. “De dichtheid van erkend reparateurs van Hyundai is erg groot dus we kregen er relatief weinig klanten op binnen. Toen heeft de importeur afgelopen april ook de fee sterk verhoogd, en kwam het nieuws dat er in 2018 opnieuw moet worden geïnvesteerd in de huisstijl. Terwijl we onze vorige investering nog niet eens hadden terugverdiend. De verhoudingen liepen helemaal scheef.” Spijt van de breuk heeft hij niet. “We verkopen nu meer Hyundai`s dan toen we nog erkend reparateur waren.”

Autobedrijf Janssen is ook erkend reparateur van Peugeot. “Daar gaan we mee door. We zijn al 45 jaar met het merk verbonden, bovendien is daar de verhouding tussen werkaanbod en contractkosten wel gezond.”

Carprof staat dit jaar op de 20e plaats in het Automotive Formuleoverzicht.

Op de foto: receptionist Pascal Görtzen en magazijnbeheerder Ger Jacobs.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Janssen Kerkrade verruilt Hyundai voor Carprof | Automotive Online

Janssen Kerkrade verruilt Hyundai voor Carprof

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vol gas
Het lidmaatschap bij Carprof, dat onderdeel is van Autodistribution, is ingegaan op 1 juni. Janssen heeft inmiddels een groot deel van zijn autobedrijf laten uitvoeren in de oranje huisstijl van de garageformule. Alleen de Hyundai-zuil moet nog worden omgebouwd naar Carprof. “We geven vol gas op onze nieuwe koers en dat is te zien: het lijkt wel een heel nieuw bedrijf.”
Volgens Janssen legt de overstap hem nu al geen windeieren. “Ik zie sinds drie weken veel meer vreemd merk-auto’s binnenrijden dan daarvoor. Dat zijn dus allemaal nieuwe klanten.”

Janssen heeft verschillende concepten overwogen. “Maar Carprof past het beste bij ons. Mensen willen geen hoge onderhoudskosten, maar wel kwalitatieve service en ook zo benaderd worden. Carprof levert service op dealerniveau.”
Met de nieuwe activiteit wil de ondernemer ook zijn openingstijden verruimen door met een zaterdagopenstelling te starten. “We gaan hiervoor een extra werknemer aannemen. Een openstelling op zaterdag hoort er bij als je een bredere doelgroep wil aanspreken.”

Nog nooit zoveel Hyundai`s verkocht
Vijf jaar geleden heeft Janssen nog flink geïnvesteerd in de huisstijl voor Hyundai, toch zegt de ondernemer er nu bewust voor te kiezen afscheid te nemen van het reparateurschap. “De dichtheid van erkend reparateurs van Hyundai is erg groot dus we kregen er relatief weinig klanten op binnen. Toen heeft de importeur afgelopen april ook de fee sterk verhoogd, en kwam het nieuws dat er in 2018 opnieuw moet worden geïnvesteerd in de huisstijl. Terwijl we onze vorige investering nog niet eens hadden terugverdiend. De verhoudingen liepen helemaal scheef.” Spijt van de breuk heeft hij niet. “We verkopen nu meer Hyundai`s dan toen we nog erkend reparateur waren.”

Autobedrijf Janssen is ook erkend reparateur van Peugeot. “Daar gaan we mee door. We zijn al 45 jaar met het merk verbonden, bovendien is daar de verhouding tussen werkaanbod en contractkosten wel gezond.”

Carprof staat dit jaar op de 20e plaats in het Automotive Formuleoverzicht.

Op de foto: receptionist Pascal Görtzen en magazijnbeheerder Ger Jacobs.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.