Wiebes: Tesla drie keer aan de lijn gehad

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt het FD, dat bij de zitting aanwezig was. 

Kamerleden van onder meer de PvdA en D66 gaven aan bang te zijn voor willekeur nu de bijtelling bij EV`s tot 50 duizend euro 4 procent bedraagt en op het bedrag daarboven 22 procent. Voor Tesla zou dat reden kunnen zijn om niet meer te investeren in Nederland. “We hebben allemaal Tesla gemiddeld drie keer aan de lijn gehad”, meldde Wiebes aldus het FD. Volgens Wiebes zijn er al voldoende EV`s die volledig in de 4%-klasse vallen, inclusief van Tesla zelf.

Ook blijft Wiebes van mening dat modellen als de Volvo XC90 T8 niet gesubsidieerd moeten worden door de overheid. De Nederlandse overheid subsidieert daarmee fabrikanten en biedt die tegelijkertijd de mogelijkheid om meer vervuilende auto`s te verkopen in de rest van Europa, meldde hij eerder al in Autobrief 2.

De verwachting is dat Autobrief 2 zonder problemen door de Tweede Kamer komt, melden zowel het FD als BNR. 

Stichting Natuur en Milieu riep vanochtend de Kamer op niet in te stemmen met de Autobrief.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Wiebes: Tesla drie keer aan de lijn gehad | Automotive Online

Wiebes: Tesla drie keer aan de lijn gehad

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt het FD, dat bij de zitting aanwezig was. 

Kamerleden van onder meer de PvdA en D66 gaven aan bang te zijn voor willekeur nu de bijtelling bij EV`s tot 50 duizend euro 4 procent bedraagt en op het bedrag daarboven 22 procent. Voor Tesla zou dat reden kunnen zijn om niet meer te investeren in Nederland. “We hebben allemaal Tesla gemiddeld drie keer aan de lijn gehad”, meldde Wiebes aldus het FD. Volgens Wiebes zijn er al voldoende EV`s die volledig in de 4%-klasse vallen, inclusief van Tesla zelf.

Ook blijft Wiebes van mening dat modellen als de Volvo XC90 T8 niet gesubsidieerd moeten worden door de overheid. De Nederlandse overheid subsidieert daarmee fabrikanten en biedt die tegelijkertijd de mogelijkheid om meer vervuilende auto`s te verkopen in de rest van Europa, meldde hij eerder al in Autobrief 2.

De verwachting is dat Autobrief 2 zonder problemen door de Tweede Kamer komt, melden zowel het FD als BNR. 

Stichting Natuur en Milieu riep vanochtend de Kamer op niet in te stemmen met de Autobrief.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.