Manipulatie op reviewsite Bovag

Redactie Redactie
• Laatste update:

Alfabet
Onder meer de reviews van Autobedrijf Ben de Rooy waren gemanipuleerd. Het bedrijf staat bovenaan de alfabetische lijst van autobedrijven op de homepage van de reviewsite. Ook kreeg Ben de Rooy meerdere reviews achter elkaar van dezelfde persoon.

Bij het bedrijf zelf weet men van niks. “Ik weet niet hoe dit kan”, zegt bedrijfsleider Maarten Kole. “We hadden zelfs geïnvesteerd in een extra computer in het bedrijf zodat klanten ter plekke een review konden schrijven. Maar dat was weggegooid geld, want je kan maar maximaal drie reviews plaatsen per ip-adres.”

Een dikke 11
Ook Autobedrijf de Jong in Helvoirt kwam wel heel goed uit de verf. Het bedrijf kreeg van iemand op alle punten een 11. Directeur-eigenaar Kees de Jong is zich van geen kwaad bewust: “Ik weet niet wie dit heeft gedaan. De andere klanten die een beoordeling hebben geschreven, ken ik wel. Maar deze persoon is een onbekende.”

Bovag betreurt het lek in de site. “De mogelijkheid een bedrijf een 11 te geven, was een bug die een aantal dagen op de site heeft gestaan”, zegt woordvoerder Wouter Sinke. “Maar het moet niet kunnen dat iemand meerdere reviews achter elkaar plaatst. We zoeken uit hoe dit heeft kunnen gebeuren. We stellen de melding hiervan op prijs want dit is erg slecht voor de autobedrijven.”

Inmiddels is een aantal doublures al van de reviewsite verwijderd. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Manipulatie op reviewsite Bovag | Automotive Online

Manipulatie op reviewsite Bovag

Redactie Redactie
• Laatste update:

Alfabet
Onder meer de reviews van Autobedrijf Ben de Rooy waren gemanipuleerd. Het bedrijf staat bovenaan de alfabetische lijst van autobedrijven op de homepage van de reviewsite. Ook kreeg Ben de Rooy meerdere reviews achter elkaar van dezelfde persoon.

Bij het bedrijf zelf weet men van niks. “Ik weet niet hoe dit kan”, zegt bedrijfsleider Maarten Kole. “We hadden zelfs geïnvesteerd in een extra computer in het bedrijf zodat klanten ter plekke een review konden schrijven. Maar dat was weggegooid geld, want je kan maar maximaal drie reviews plaatsen per ip-adres.”

Een dikke 11
Ook Autobedrijf de Jong in Helvoirt kwam wel heel goed uit de verf. Het bedrijf kreeg van iemand op alle punten een 11. Directeur-eigenaar Kees de Jong is zich van geen kwaad bewust: “Ik weet niet wie dit heeft gedaan. De andere klanten die een beoordeling hebben geschreven, ken ik wel. Maar deze persoon is een onbekende.”

Bovag betreurt het lek in de site. “De mogelijkheid een bedrijf een 11 te geven, was een bug die een aantal dagen op de site heeft gestaan”, zegt woordvoerder Wouter Sinke. “Maar het moet niet kunnen dat iemand meerdere reviews achter elkaar plaatst. We zoeken uit hoe dit heeft kunnen gebeuren. We stellen de melding hiervan op prijs want dit is erg slecht voor de autobedrijven.”

Inmiddels is een aantal doublures al van de reviewsite verwijderd. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.