Topman Stern ziet elektrisch ‘niet snel doorbreken’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Achtergrond: Stern Groep duikt opnieuw in rode cijfers

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Harm Nienhuis

    Dat zegt een persoon die waarschijnlijk nog nooit in een Tesla gereden heeft…
    Eindelijk een auto waarbij de consument niet meer zoveel hoeft uit te geven voor onderhoud en vervanging. Ze gaan weer zolang mee als ooit de oude Mercedesen mee gingen. 1 miljoen km’s is straks geen uitzondering meer!

  • Dirk van den Blink – EV Expert

    Veel elektrische modellen (Kona/Niro/Tesla) rijden tegenwoordig meer dan 400 echte km op een volle accu. Daarmee kan een veelrijder een ton kilometers per jaar afleggen als de auto maar dagelijks geladen kan worden. Een ook nog veel goedkoper dan een diesel. De branche bewijst zichzelf geen dienst als we met oogkleppen op naar de EV blijven kijken. Volgens het Nationaal Zakenauto onderzoek 2019 zijn EV rijders een factor 3 tevredener dan dieselrijders met hun auto. Onderschat de snelheid van de instroom van EV’s niet. Je hoort ze (letterlijk en figuurlijk) niet aankomen en voor je het weet sta je als dealer je over een paar jaar af te vragen wat er in vredesnaam is gebeurd.

  • SJ Bier

    Electrisch is al doorgebroken. Zowel in beleid, beleidsvoornemens en penetratie van de markt. Desondanks heeft dhr vd Kwast wel gelijk: we blijven nog lang met een mix zitten.
    Het wagenpark wordt gemiddeld ouder, en nieuwverkoop neemt af.
    Onderhoud nieuw wordt minder, verkoop via dealer gaat op de schop (internet sales!), restwaarde auto’s met verbrandingsmotoren neemt versneld af, wetgever gaat doorkrijgen dat persoonlijke mobiliteit absolute luxe is.
    Ik zie nog wel een paar bedreigingen meer.

  • Will Eisinga

    Elektrische auto en VW Ionity laadstations met zonneparken langs snelwegen.
    een hectare panelen produceert 1 miljoen kWh.
    een Kwh kost 60 cent per kWh aan de snellader.
    opbrengst 600.000 euro per hectare.
    aftersales voor VW elektrische autos.
    VW investeert 100 miljard in elektrische autos.
    en schone Luchten.
    ik heb Zonnepanelen Laadpaal en EV. perfect.

Topman Stern ziet elektrisch ‘niet snel doorbreken’ | Automotive Online

Topman Stern ziet elektrisch ‘niet snel doorbreken’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Achtergrond: Stern Groep duikt opnieuw in rode cijfers

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Harm Nienhuis

    Dat zegt een persoon die waarschijnlijk nog nooit in een Tesla gereden heeft…
    Eindelijk een auto waarbij de consument niet meer zoveel hoeft uit te geven voor onderhoud en vervanging. Ze gaan weer zolang mee als ooit de oude Mercedesen mee gingen. 1 miljoen km’s is straks geen uitzondering meer!

  • Dirk van den Blink – EV Expert

    Veel elektrische modellen (Kona/Niro/Tesla) rijden tegenwoordig meer dan 400 echte km op een volle accu. Daarmee kan een veelrijder een ton kilometers per jaar afleggen als de auto maar dagelijks geladen kan worden. Een ook nog veel goedkoper dan een diesel. De branche bewijst zichzelf geen dienst als we met oogkleppen op naar de EV blijven kijken. Volgens het Nationaal Zakenauto onderzoek 2019 zijn EV rijders een factor 3 tevredener dan dieselrijders met hun auto. Onderschat de snelheid van de instroom van EV’s niet. Je hoort ze (letterlijk en figuurlijk) niet aankomen en voor je het weet sta je als dealer je over een paar jaar af te vragen wat er in vredesnaam is gebeurd.

  • SJ Bier

    Electrisch is al doorgebroken. Zowel in beleid, beleidsvoornemens en penetratie van de markt. Desondanks heeft dhr vd Kwast wel gelijk: we blijven nog lang met een mix zitten.
    Het wagenpark wordt gemiddeld ouder, en nieuwverkoop neemt af.
    Onderhoud nieuw wordt minder, verkoop via dealer gaat op de schop (internet sales!), restwaarde auto’s met verbrandingsmotoren neemt versneld af, wetgever gaat doorkrijgen dat persoonlijke mobiliteit absolute luxe is.
    Ik zie nog wel een paar bedreigingen meer.

  • Will Eisinga

    Elektrische auto en VW Ionity laadstations met zonneparken langs snelwegen.
    een hectare panelen produceert 1 miljoen kWh.
    een Kwh kost 60 cent per kWh aan de snellader.
    opbrengst 600.000 euro per hectare.
    aftersales voor VW elektrische autos.
    VW investeert 100 miljard in elektrische autos.
    en schone Luchten.
    ik heb Zonnepanelen Laadpaal en EV. perfect.