Duizenden auto’s JLR wachten op onderdelen

Onderdelen • Tijdens een vragenronde ging ceo Adrian Mardell flink door het stof.
Redactie Redactie
(Foto: JLR)

Duizenden Jaguars, Land- en Range Rovers staan bij Britse dealers, schadeherstellers en andere werkplaatsen te wachten op onderdelen. De overgang van 18 regionale magazijnen naar één centraal logistiek centrum is volledig misgegaan waardoor JLR er niet in slaagt de gevraagde onderdelen aan te leveren. Dealers hebben ook geen uitleenauto’s meer om de klant tevreden te houden.

Op het dieptepunt stonden er zeker tienduizend auto’s werkeloos bij een werkplaats maar inmiddels is dat teruggelopen tot zo’n vijfduizend. “Om volstrekt duidelijk te zijn, dit is iets waar wij hoogst ongelukkig mee zijn. Het was een geplande overgang maar die overgang heeft langer geduurd dan we hadden gepland. Dat is uiteraard iets wat niemand had gewild en ook iets waar wij als bedrijf samen met onze partner de volle verantwoordelijkheid voor accepteren”, aldus ceo Adrian Mardell op vragen van de Britse vakpers tijdens een toelichting op de kwartaalcijfers.

Langzame verbetering

De partner is de Britse autologistiek specialist Unipart Logistics die ook voor JLR werkt in de VS en Australië. Mardell zegt dagelijks persoonlijk contact te hebben met de top van dat bedrijf over de aanpak van de crisis. JLR, dat zich sinds kort een ‘huis van merken’ noemt, stelt nog dat de situatie langzamerhand verbetert maar verwacht tegelijk dat de achterstanden op z’n vroegst begin volgend jaar volledig ingelopen zullen zijn.

Duizenden auto’s JLR wachten op onderdelen | Automotive Online

Duizenden auto’s JLR wachten op onderdelen

Onderdelen • Tijdens een vragenronde ging ceo Adrian Mardell flink door het stof.
Redactie Redactie
(Foto: JLR)

Duizenden Jaguars, Land- en Range Rovers staan bij Britse dealers, schadeherstellers en andere werkplaatsen te wachten op onderdelen. De overgang van 18 regionale magazijnen naar één centraal logistiek centrum is volledig misgegaan waardoor JLR er niet in slaagt de gevraagde onderdelen aan te leveren. Dealers hebben ook geen uitleenauto’s meer om de klant tevreden te houden.

Op het dieptepunt stonden er zeker tienduizend auto’s werkeloos bij een werkplaats maar inmiddels is dat teruggelopen tot zo’n vijfduizend. “Om volstrekt duidelijk te zijn, dit is iets waar wij hoogst ongelukkig mee zijn. Het was een geplande overgang maar die overgang heeft langer geduurd dan we hadden gepland. Dat is uiteraard iets wat niemand had gewild en ook iets waar wij als bedrijf samen met onze partner de volle verantwoordelijkheid voor accepteren”, aldus ceo Adrian Mardell op vragen van de Britse vakpers tijdens een toelichting op de kwartaalcijfers.

Langzame verbetering

De partner is de Britse autologistiek specialist Unipart Logistics die ook voor JLR werkt in de VS en Australië. Mardell zegt dagelijks persoonlijk contact te hebben met de top van dat bedrijf over de aanpak van de crisis. JLR, dat zich sinds kort een ‘huis van merken’ noemt, stelt nog dat de situatie langzamerhand verbetert maar verwacht tegelijk dat de achterstanden op z’n vroegst begin volgend jaar volledig ingelopen zullen zijn.