‘JLR verandert strategie Discovery na omzetdaling’
JLR heeft moeite met de verkoop van de Discovery en wil een nieuwe strategie bepalen voor het model. Dat meldt Automotive News Europe.
De vraag naar de Discovery en de Discovery Sport SUV is laag. “Het is niet te verbergen, de Discovery verkoopt niet zoals de Range Rover of Defender”, vertelt ceo Adrian Mardell aan Autocar magazine.
Volgens Mardell herdefinieert JLR op het moment het concept van de Discovery. “We moeten een ontwerp- en bedrijfsmodel creëren dat succesvol is”, zegt Mardell. Volgens hem concentreerde het design team van JLR zich tot op heden meer op de Defender.
Ook breidde het bedrijf eerder de productie van de Range Rover uit.
Hernieuwbaar energieopslag
Ondanks de omzetdaling zet JLR in op hernieuwbare energieopslagtechnieken. Het bedrijf gaat een samenwerking aan met Wykes Engineering Ltd, om een van de grootste energieopslagsystemen van zonne- en windenergie te bouwen in het VK. De bedoeling is om dit te doen doormiddel van oude EV-accu’s om de energie op te slaan.
Volgens het bedrijf kunnen 30 gebruikte Jaguar I-PACE-accu’s 2,5 mWh energie opslaan.