Nieuwe identiteit JLR verkleint Land Rover naam

Jaguar Land Rover • Met de nieuwe identiteit wil het merk zijn SUV’s meer onderscheiden van elkaar.
Robert L. Smid Robert L. Smid
Een Land Rover Defender op Terschelling. (Foto: Shutterstock)

JLR, wat eerst onder de noemer Jaguar Land Rover viel, heeft zijn nieuwe logo gepresenteerd. Met het nieuwe overkoepelende merk combineert het bedrijf de vier submerken: Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar. Dit meldt het bedrijf in een persbericht.

Het bedrijf wil zich met het nieuwe logo als een ‘huis van merken’ presenteren aan de wereld. Sinds 2008 zijn de merken als dochteronderneming onderdeel van Tata Motors Limited.

De merken van voorheen Land Rover, de Range Rover, Discovery en Defender, krijgen minder nadruk en worden beschouwd als ‘vertrouwensmerk’.

“We moeten het begrip en de kenmerken van voertuigen verdiepen omdat klanten individueel aangetrokken zullen worden tot die merken”, zei Adrian Mardell, ceo van JLR, tijdens een bedrijfsoproep in mei. Om die reden worden volgens hem die submerken boven het ‘keurmerk’ Land Rover verheven, meldt Automotive news Europe.

Nieuwe strategie

Volgens Gerry McGovern, JLR’s chief creative officer, is dit het volgende hoofdstuk van JLR’s Reimagine-strategie. “De nieuwe JLR-identiteit zal duidelijkheid scheppen voor onze klanten en fungeren als eenheid voor onze vier verschillende Britse merken”, vertelt McGovern in een persbericht.

Met de nieuwe strategie wil JLR een duurzame visie en moderne luxe leveren aan zijn klanten. Het bedrijf wil zich transformeren om tegen 2039 CO2-neutraal te worden in de toeleveringsketen, producten en activiteiten.

Hiervoor heeft het bedrijf een routekaart opgesteld om de uitstoot van zijn activiteiten tegen 2030 te verminderen. Volgens het bedrijf staat elektrificatie centraal in de strategie en zullen alle oud Land Rover modellen elk een puur elektrisch model hebben.

Jaguar zal volledig elektrisch zijn. Het nieuwe EV model komt uit in 2025. Eerder bood de Britse regering JLR een subsidie aan om te elektrificeren.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

Nieuwe identiteit JLR verkleint Land Rover naam | Automotive Online

Nieuwe identiteit JLR verkleint Land Rover naam

Jaguar Land Rover • Met de nieuwe identiteit wil het merk zijn SUV’s meer onderscheiden van elkaar.
Robert L. Smid Robert L. Smid
Een Land Rover Defender op Terschelling. (Foto: Shutterstock)

JLR, wat eerst onder de noemer Jaguar Land Rover viel, heeft zijn nieuwe logo gepresenteerd. Met het nieuwe overkoepelende merk combineert het bedrijf de vier submerken: Range Rover, Discovery, Defender en Jaguar. Dit meldt het bedrijf in een persbericht.

Het bedrijf wil zich met het nieuwe logo als een ‘huis van merken’ presenteren aan de wereld. Sinds 2008 zijn de merken als dochteronderneming onderdeel van Tata Motors Limited.

De merken van voorheen Land Rover, de Range Rover, Discovery en Defender, krijgen minder nadruk en worden beschouwd als ‘vertrouwensmerk’.

“We moeten het begrip en de kenmerken van voertuigen verdiepen omdat klanten individueel aangetrokken zullen worden tot die merken”, zei Adrian Mardell, ceo van JLR, tijdens een bedrijfsoproep in mei. Om die reden worden volgens hem die submerken boven het ‘keurmerk’ Land Rover verheven, meldt Automotive news Europe.

Nieuwe strategie

Volgens Gerry McGovern, JLR’s chief creative officer, is dit het volgende hoofdstuk van JLR’s Reimagine-strategie. “De nieuwe JLR-identiteit zal duidelijkheid scheppen voor onze klanten en fungeren als eenheid voor onze vier verschillende Britse merken”, vertelt McGovern in een persbericht.

Met de nieuwe strategie wil JLR een duurzame visie en moderne luxe leveren aan zijn klanten. Het bedrijf wil zich transformeren om tegen 2039 CO2-neutraal te worden in de toeleveringsketen, producten en activiteiten.

Hiervoor heeft het bedrijf een routekaart opgesteld om de uitstoot van zijn activiteiten tegen 2030 te verminderen. Volgens het bedrijf staat elektrificatie centraal in de strategie en zullen alle oud Land Rover modellen elk een puur elektrisch model hebben.

Jaguar zal volledig elektrisch zijn. Het nieuwe EV model komt uit in 2025. Eerder bood de Britse regering JLR een subsidie aan om te elektrificeren.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.