Duitsland heerst in pechstatistiek 2011 van ADAC

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • ard

    Zo kan ik ook uitslagen manipuleren. Als je de criteria maar scherp genoeg zet doen auto’s die bewezen minder pech hebben toch niet mee, ze zouden het Duitse (illusie)feestje maar verpesten, FOEI! Een Honda Accord en Subaru Legacy worden in Duitsland meer dan genoeg verkocht om daar betrouwbare conclusies aan te verbinden qua pech, maar komen (net) niet aan de 10.000 en doen dan niet mee. Is het niet erg toevallig dat in ANDERE betrouwbare (niet duitse) onderzoeken de Duitsers net even iets minder scoren dan de Jappen? Duitsers zijn in de regel goed in de ILLUSIE van betrouwbaarheid (knuffeldashboard), maar Jappen investeren daar waar je betrouwbaarheid echt nodig hebt (onder de kap). Oké, een incidentele accu uitgezonderd.

  • Harm

    het ADAC rapporteert tegenstrijdig aan de ANWB Auto-Mankementen lijst. Hier zijn juist de Duitse merken VW/Audi samen met Alfa, Renault/Peugeot het minst betrouwbaar. De ANWB betrekt zijn data van auto-eigenaren, niet van de Wegenwacht.