Schadegarant: korting wordt beter beloond

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bedrijven worden in het systeem van Schadegarant beoordeeld op meerdere prijs- en kwaliteitscriteria; voor elk criterium krijgt de hersteller punten. Hoe meer punten, hoe hoger de positie op de ranglijst en hoe groter de kans op schadewerk. Binnen dit systeem kregen de herstellers extra punten als ze naast carrosserieschade, ook aan ruitschadeherstel deden. Deze punten voor ‘breedte dienstenpakket’ komen door de splitsing van de stichtingen te vervallen. De vrijkomende punten worden toebedeeld aan ‘korting onderdelen’.

De reden van de splitsing tussen Glas- en Schadegarant is dat eerstgenoemde nu de mogelijkheid heeft om autonoom te groeien. Tot nu toe moesten verzekeraars om deel te kunnen nemen aan Glasgarant, ook lid zijn van Schadegarant. Door de splitsing is dit niet langer noodzakelijk.

Schadegarant meldt een en ander in een recent verschenen nieuwsbrief. Hierin meldt ze ook dat Virtes Verzekeringen, onderdeel van de Delta Lloyd groep, als eerste Schadegarant-verzekeraar actieve schadesturing op A- en B schadeherstelbedrijven (bedrijven die in beloningssysteem Experate de meeste punten halen) gaan toepassen: verzekerden die hun auto bij een van deze bedrijven laten herstellen, krijgen 100% vergoed, als ze naar een ander gaan krijgen ze 70% vergoed.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.