‘Duitsland verzet zich tegen strenge dieselnorm’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt de Volkskrant

Vanaf september 2017 mogen nieuwe dieselauto’s in de Real Driving Emissions Test maximaal 60 procent meer NOx uitstoten dan de huidige EU-norm van 80 mg/km. Twee jaar later mogen ze volgens het voorstel niet meer dan 18,7 procent meer uitstoten.

Volgens de Volkskrant stelt Duitsland dat er meer onderzoek nodig is en dat de overgangsregels nadere studie vergen. De Commissie zou volgens de krant het voorstel versoepelen uit vrees dat het niet aangenomen wordt.

‘Duitsland verzet zich tegen strenge dieselnorm’ | Automotive Online

‘Duitsland verzet zich tegen strenge dieselnorm’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt de Volkskrant

Vanaf september 2017 mogen nieuwe dieselauto’s in de Real Driving Emissions Test maximaal 60 procent meer NOx uitstoten dan de huidige EU-norm van 80 mg/km. Twee jaar later mogen ze volgens het voorstel niet meer dan 18,7 procent meer uitstoten.

Volgens de Volkskrant stelt Duitsland dat er meer onderzoek nodig is en dat de overgangsregels nadere studie vergen. De Commissie zou volgens de krant het voorstel versoepelen uit vrees dat het niet aangenomen wordt.