Overstroming bij BCS Toncar: ‘water kwam met fonteinen uit de putten’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
De werkplaats en receptie staan blank en de stroom is uitgevallen. (Foto: Facebook)

Dat meldt het bedrijf op zijn Facebook-pagina.

Het pand van Bosch Car Service-vestiging Toncar in het Zuid-Hollandse Berkel en Rodenrijs is onder water gelopen. De werkplaats en receptie stonden blank en de stroom was uitgevallen. Het bedrijf is met man en macht bezig geweest de dagelijkse werkzaamheden zo snel mogelijk weer op te starten. 

Eigenaar Rob van Egmond vertelt aan Automotive dat hij 15 duizend liter water uit het pand heeft weggepompt. “Inmiddels kunnen we zonder kaplaarzen rondlopen en zijn we operationeel. Er is gigantisch veel schade, daarover zijn we nu in gesprek met de gemeente en de verzekeraar.”

Riolering

Het probleem zit volgens Van Egmond in de riolering. “Het water wordt niet goed afgevoerd. Meerdere bedrijven op het industrieterrein waar wij gevestigd zijn, zijn overstroomd. Het water kwam met fonteinen uit de putten gespoten. Als de gemeente dit probleem niet aanpakt, gebeurt het de volgende keer weer. Daarover zijn we dus met ze in gesprek.”

Het bedrijf is open voor klanten. “We zijn tot diep in de nacht bezig geweest alles weer aan de praat te krijgen, denk aan computers en andere apparatuur. Het is nu balanceren op het randje, maar we zijn wel open!”

Overstroming bij BCS Toncar: ‘water kwam met fonteinen uit de putten’ | Automotive Online

Overstroming bij BCS Toncar: ‘water kwam met fonteinen uit de putten’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
De werkplaats en receptie staan blank en de stroom is uitgevallen. (Foto: Facebook)

Dat meldt het bedrijf op zijn Facebook-pagina.

Het pand van Bosch Car Service-vestiging Toncar in het Zuid-Hollandse Berkel en Rodenrijs is onder water gelopen. De werkplaats en receptie stonden blank en de stroom was uitgevallen. Het bedrijf is met man en macht bezig geweest de dagelijkse werkzaamheden zo snel mogelijk weer op te starten. 

Eigenaar Rob van Egmond vertelt aan Automotive dat hij 15 duizend liter water uit het pand heeft weggepompt. “Inmiddels kunnen we zonder kaplaarzen rondlopen en zijn we operationeel. Er is gigantisch veel schade, daarover zijn we nu in gesprek met de gemeente en de verzekeraar.”

Riolering

Het probleem zit volgens Van Egmond in de riolering. “Het water wordt niet goed afgevoerd. Meerdere bedrijven op het industrieterrein waar wij gevestigd zijn, zijn overstroomd. Het water kwam met fonteinen uit de putten gespoten. Als de gemeente dit probleem niet aanpakt, gebeurt het de volgende keer weer. Daarover zijn we dus met ze in gesprek.”

Het bedrijf is open voor klanten. “We zijn tot diep in de nacht bezig geweest alles weer aan de praat te krijgen, denk aan computers en andere apparatuur. Het is nu balanceren op het randje, maar we zijn wel open!”