Bosch Car Service noemt zich niet langer een werkplaatsconcept
Bosch Car Service gaat alle 420 aangesloten autobedrijven een nieuwe franchiseovereenkomst aanbieden. Hiermee profileren de bedrijven zich niet langer als werkplaatsconcept, maar als ‘service franchiseorganisatie’.
Nieuwe technologieën, nieuwe klanten, een sterke concurrentie en nieuwe manieren van communicatie en samenwerking zijn volgens Bosch de aanleiding tot de aanpassing van het franchiseconcept. ‘Een Bosch Car Service-autobedrijf is voortaan een franchisenemer, die een hoogwaardige service en dienstverlening aan zijn klanten aanbiedt en waarbij Bosch ondersteunt met diverse producten en diensten’, laat het bedrijf in een verklaring weten.
Bosch geeft als franchisegever de nodige bijstand en de commerciële en technische ondersteuning die nodig is voor de uitvoering van de franchiseformule. Concept manager Michiel Frijters: “Ook als franchisenemer blijft de eigenaar van een Bosch Car Service een zelfstandig ondernemer die zich kan bezighouden met de zaken waarin die goed is.”
Het is de bedoeling dat alle 420 Bosch Car Service autobedrijven in Nederland de komende maanden de nieuwe overeenkomst tekenen.