Partspoint koopt Leaseprof [update]

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat meldt Partspoint vandaag.

Voor deelnemende Leaseprof bedrijven verandert er op korte termijn niets. Raymond Uijtendaal blijft directeur van de formule, die 79 leden telt. Leaseprof staat in het Automotive Garageformule-overzicht. Omdat het een keurmerk is, heeft Leaseprof geen notering.

Door de fusie met Leaseprof beschikt de Partspoint Group nu ook over een landelijk dekkend netwerk van garagebedrijven, voorzien van een keurmerk, waarmee de zakelijke rijder met service en onderhoud worden bediend. “Om een toonaangevende speler in de mobiliteitsbranche te blijven is schaalgrootte vandaag de dag een zeer belangrijke factor. Leaseprof kan door de participatie van Partspoint Group uitgroeien tot een nog sterkere speler op de zakelijke markt”, aldus Partspoint-ceo Cor Baltus. 

Leaseprof werd in 2009 opgericht en komt voort uit het Bovag Lease Service Center keurmerk. Dit werd twee jaar eerder door de branchevereniging in het leven geroepen om meer zakelijk gereden auto’s in de werkplaatsen van het universele autobedrijf te krijgen. “De branche heeft het op een gegeven moment zelf opgepakt”, zegt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Bovag trok zich later terug omdat wij als branchevereniging natuurlijk geen commerciële activiteiten mogen ontplooien. Het was bedoeld als een duwtje in de rug voor onafhankelijke autobedrijven.”

De onderhoudsformule en het keurmerk was tot voor kort eigendom van een aantal aangesloten bedrijven. “Oorspronkelijk wilden we dat ieder lid ook aandeelhouder werd, maar dat leek ons uiteindelijk voor de snelheid van de besluitvorming geen goed idee”, legt directeur Raymond Uijtendaal uit. Leaseplan geeft de destijds verworven zelfstandigheid nu volgens Uijtendaal op om beter in te kunnen spelen op de veranderende markt. We willen schaalvergoting en daar is een sterke partij voor nodig. Die hebben we nu gevonden in de Partspoint Group.”

Welke voordelen Partspoint en de bij Leaseprof aangesloten bedrijven kunnen halen, moet tegen het einde van dit jaar duidelijk worden. “Voorlopig verandert er niets. Het blijft een keurmerk en wordt geen full service formule. We gaan eerst onderzoeken wat we samen kunnen bereiken.” Op termijn worden de back-office en binnendienst van Leaseprof in het hoofdkantoor van Partspoint in Ede geïntegreerd. Ook Uijtendaal zelf gaat vanuit Ede werken. “We zijn een kleine organisatie die naast mijzelf uit twee vaste medewerkers bestaat. Voor de rest maken we veel gebruik van externe mensen.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Partspoint koopt Leaseprof [update] | Automotive Online

Partspoint koopt Leaseprof [update]

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat meldt Partspoint vandaag.

Voor deelnemende Leaseprof bedrijven verandert er op korte termijn niets. Raymond Uijtendaal blijft directeur van de formule, die 79 leden telt. Leaseprof staat in het Automotive Garageformule-overzicht. Omdat het een keurmerk is, heeft Leaseprof geen notering.

Door de fusie met Leaseprof beschikt de Partspoint Group nu ook over een landelijk dekkend netwerk van garagebedrijven, voorzien van een keurmerk, waarmee de zakelijke rijder met service en onderhoud worden bediend. “Om een toonaangevende speler in de mobiliteitsbranche te blijven is schaalgrootte vandaag de dag een zeer belangrijke factor. Leaseprof kan door de participatie van Partspoint Group uitgroeien tot een nog sterkere speler op de zakelijke markt”, aldus Partspoint-ceo Cor Baltus. 

Leaseprof werd in 2009 opgericht en komt voort uit het Bovag Lease Service Center keurmerk. Dit werd twee jaar eerder door de branchevereniging in het leven geroepen om meer zakelijk gereden auto’s in de werkplaatsen van het universele autobedrijf te krijgen. “De branche heeft het op een gegeven moment zelf opgepakt”, zegt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. “Bovag trok zich later terug omdat wij als branchevereniging natuurlijk geen commerciële activiteiten mogen ontplooien. Het was bedoeld als een duwtje in de rug voor onafhankelijke autobedrijven.”

De onderhoudsformule en het keurmerk was tot voor kort eigendom van een aantal aangesloten bedrijven. “Oorspronkelijk wilden we dat ieder lid ook aandeelhouder werd, maar dat leek ons uiteindelijk voor de snelheid van de besluitvorming geen goed idee”, legt directeur Raymond Uijtendaal uit. Leaseplan geeft de destijds verworven zelfstandigheid nu volgens Uijtendaal op om beter in te kunnen spelen op de veranderende markt. We willen schaalvergoting en daar is een sterke partij voor nodig. Die hebben we nu gevonden in de Partspoint Group.”

Welke voordelen Partspoint en de bij Leaseprof aangesloten bedrijven kunnen halen, moet tegen het einde van dit jaar duidelijk worden. “Voorlopig verandert er niets. Het blijft een keurmerk en wordt geen full service formule. We gaan eerst onderzoeken wat we samen kunnen bereiken.” Op termijn worden de back-office en binnendienst van Leaseprof in het hoofdkantoor van Partspoint in Ede geïntegreerd. Ook Uijtendaal zelf gaat vanuit Ede werken. “We zijn een kleine organisatie die naast mijzelf uit twee vaste medewerkers bestaat. Voor de rest maken we veel gebruik van externe mensen.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.