Nieuwe occasionsite vraagt pas fee na verkoop

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Dat vertelt Oane Koning Hettema aan Automotive.

Callmimmy is een nieuwe occasionportal waar autobedrijven niet betalen voor de advertentie, maar als de auto daadwerkelijk verkocht is, legt Koning Hettema uit. “Wij ontvangen dan een vast bedrag van honderd euro per verkochte auto.”

Callmimmy is een online platform met daarachter een callcenter dat autokopers begeleidt bij hun zoektocht naar een auto. Nieuw aan dit platform is dat consumenten kunnen bellen voor vragen over de auto’s die worden aangeboden, maar ook voor bijvoorbeeld hulp bij het zoeken naar de juiste auto. “We werven nu klantenservicemedewerkers. We hebben er inmiddels twee aangenomen en het is de bedoeling dat dat er dertig worden. Het zijn mensen die de branche kennen, bijvoorbeeld ex-ANWB-automonteurs. Het callcenter is na de livegang tussen 7.30 en 23.00 uur bereikbaar.”

30 tot 40 duizend auto’s per jaar

Voor de pilot, die naar verwachting twee tot drie maanden gaat lopen, heeft het bedrijf al vijftig bedrijven die deelnemen in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. Na de pilotfase wil het bedrijf verder het land in trekken. “Het eerste jaar richten we ons niet direct op de aantallen, maar vooral op het aansluiten van dealers en autobedrijven. Over drie jaar willen we zo’n 30 tot 40 duizend auto’s per jaar verkopen via ons platform”, aldus Koning Hettema.

Op social media is het bedrijf al gestart zijn doelgroep te benaderen. “Onder onze doelgroep verstaan wij autokopers die geen autokenners of petrol head zijn, maar advies en begeleiding nodig hebben bij de aankoop. We willen alleen auto’s aanbieden waarvan we zeker weten dat het geen kat in de zak is. Daarom sluiten we alleen dealers aan, of universelen die lid zijn van Bovag. Dat zijn bedrijven die ook de garantie goed op orde hebben. Ook plaatsen we alleen auto die duurder zijn dan vijfduizend euro.”

Callmimmy is ontstaan uit auto-advertentiesite Cartweet, waar Jan Posthumus ook eigenaar van is. “De bedrijven die daarbij aangesloten zijn en aan de hogere standaarden van Callmimmy voldoen, worden benaderd om ook bij Callmimmy aan te sluiten.”

Posthumus en Koning Hettema vormen samen de directie van het nieuwe bedrijf.

Nieuwe occasionsite vraagt pas fee na verkoop | Automotive Online

Nieuwe occasionsite vraagt pas fee na verkoop

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Dat vertelt Oane Koning Hettema aan Automotive.

Callmimmy is een nieuwe occasionportal waar autobedrijven niet betalen voor de advertentie, maar als de auto daadwerkelijk verkocht is, legt Koning Hettema uit. “Wij ontvangen dan een vast bedrag van honderd euro per verkochte auto.”

Callmimmy is een online platform met daarachter een callcenter dat autokopers begeleidt bij hun zoektocht naar een auto. Nieuw aan dit platform is dat consumenten kunnen bellen voor vragen over de auto’s die worden aangeboden, maar ook voor bijvoorbeeld hulp bij het zoeken naar de juiste auto. “We werven nu klantenservicemedewerkers. We hebben er inmiddels twee aangenomen en het is de bedoeling dat dat er dertig worden. Het zijn mensen die de branche kennen, bijvoorbeeld ex-ANWB-automonteurs. Het callcenter is na de livegang tussen 7.30 en 23.00 uur bereikbaar.”

30 tot 40 duizend auto’s per jaar

Voor de pilot, die naar verwachting twee tot drie maanden gaat lopen, heeft het bedrijf al vijftig bedrijven die deelnemen in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. Na de pilotfase wil het bedrijf verder het land in trekken. “Het eerste jaar richten we ons niet direct op de aantallen, maar vooral op het aansluiten van dealers en autobedrijven. Over drie jaar willen we zo’n 30 tot 40 duizend auto’s per jaar verkopen via ons platform”, aldus Koning Hettema.

Op social media is het bedrijf al gestart zijn doelgroep te benaderen. “Onder onze doelgroep verstaan wij autokopers die geen autokenners of petrol head zijn, maar advies en begeleiding nodig hebben bij de aankoop. We willen alleen auto’s aanbieden waarvan we zeker weten dat het geen kat in de zak is. Daarom sluiten we alleen dealers aan, of universelen die lid zijn van Bovag. Dat zijn bedrijven die ook de garantie goed op orde hebben. Ook plaatsen we alleen auto die duurder zijn dan vijfduizend euro.”

Callmimmy is ontstaan uit auto-advertentiesite Cartweet, waar Jan Posthumus ook eigenaar van is. “De bedrijven die daarbij aangesloten zijn en aan de hogere standaarden van Callmimmy voldoen, worden benaderd om ook bij Callmimmy aan te sluiten.”

Posthumus en Koning Hettema vormen samen de directie van het nieuwe bedrijf.