Alwaysbemobile Company zet kwart meer om
De inkomsten komen voor het grootste deel uit de contracten die het bedrijf afsluit met leasemaatschappijen en fleetowners en uit het inkoopbedrijf dat de banden en onderdelen inkoopt.
Een klein deel van de omzet bestaat uit de franchisebijdrage die de ruim driehonderd aangesloten vestigingen afdragen. Die draaiden in 2011 gezamenlijk overigens een gezamenlijke omzet van zo’n 400 miljoen euro, zei financieel directeur Patrick Ledegang.
Volgens Ledegang groeide de omzet bij alle divisies. Bij Profile Tyrecenter bedroeg de groei op de Nederlandse markt 19 procent en in België 23 procent. “Daarbij is ook het aandeel reparatie en onderhoud gegroeid bij leasemaatschappijen en fleetowners in de hele Benelux.” Profile Tyrecenter telt ruim tweehonderd aangesloten bedrijven.
Door de samenvoeging met 1,2,3, Autoservice groeide de universele formule James in 2011 naar zestig vestigingen. “Groeien in universeel onderhoud is een belangrijk onderdeel van de uitbreidingsstrategie”, stelt het bedrijf. De doelstelling van James blijft om eind van dit jaar 110 te hebben. “Dat gaat ongetwijfeld lukken”, stelt Ledegang.
De nieuwe loten aan de boom Autoglaz en AH Autoschade Herstel zijn uitgebreid naar respectievelijk vijftien en dertien vestigingen.
The Alwaysbemobile Company stelt dat ondanks de groei de marges ook bij hen onder druk staan. Wel wordt voor dit jaar een verdere omzetgroei van alle formulebedrijven verwacht.