Carglass stuurt schades naar ASN
In een pilot van een halfjaar zullen vijf vestigingen van Carglass consumenten met schade doorsturen naar ASN. Het gaat om schades die niet vallen binnen de reparatieservice die Carglass vorig jaar lanceerde voor spotrepair. Bijvoorbeeld omdat de schade te omvangrijk is of een andere reparatietechniek vereist. De pilot start in regio’s Breda, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Noord-Holland.
“Sinds de start van de reparatieservice voor kleine autoschades zoals putten, deukjes en krasjes worden we ook benaderd door automobilisten met typen autoschades die wij niet zelf kunnen oplossen”, zegt directeur Bas Creemers. “Om deze klanten toch te kunnen helpen, zijn we op zoek gegaan naar een partner die onze visie ten aanzien van klanttevredenheid, veiligheid en kwaliteit deelt. Zo kwamen we bij ASN uit.” Carglass kan niet zeggen om hoeveel schades het per vestiging gaat die niet kunnen worden hersteld.
Aanspreekpunt
Peter Hubregtse, directeur ASN Autoschade, zegt nog niet in te kunnen schatten hoeveel extra werk de samenwerking gaat opleveren. “Dat zien we pas in de pilotfase. Maar het staat buiten kijf dat de innovatiekracht en de bekendheid van het Carglass-merk een goede aanvulling voor ASN is.”Lees ook het interview met Hubregtse over nut en noodzaak van merkerkenningen.
Of klanten zelf worden doorverwezen naar een ASN-bedrijf, of dat de betreffende Carglass-vestiging de auto bij ASN aflevert en zelf het aanspreekpunt blijft, is nog niet bekend. “Hoe het afhandelingsproces eruit komt te zien, wordt na de zomer bepaald, in overleg met de vestigingen”, aldus Hubregtse.