Autoglaz gaat voor zestig vestigingen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Autoglaz heeft op dit moment zeventien vestigingen en is opgericht door Alwaysbemobile. De ruitschadeketen werd vorig jaar gekocht door de franchisenemers omdat ABM zich wilde concentreren op Profile Tyrecenter.

Autoglaz heeft in de afgelopen periode een groeiscenario omschreven die moet leiden tot een landelijk dekkend netwerk dat interessant is voor zakelijke opdrachtgevers zoals leasemaatschappijen en verzekeraars. Een pittige ambitie, want met partijen als Carglass, Autotaalglas, Glasgarage en Kwik-Fit is de markt van ruitherstelformules al goed gevuld.

Transparante ruitprijzen
“Wij zijn op dit moment bezig om onze propositie verder te ontwikkelen”, aldus Van Esch. “Ik kan al wel zeggen dat we onder andere vernieuwend willen zijn in het serviceaanbod naar opdrachtgevers, ten opzichte van wat er nu gangbaar is in de markt. We zijn inmiddels een pilot gestart met een klaar-terwijl-u-wacht-service. Ook willen we meer transparantie bieden in de prijsstelling. Er wordt nu veel gerekend op basis van een prijs-met-korting, maar niemand weet precies waar die basisprijs op is gebaseerd. Wij bieden onder andere een kostprijs-plusberekening aan.”

In het verleden probeerden ook Kwik-Fit en Glasgarage met andere prijsstellingen de markt op te gaan. Bij Glasgarage werd dit geïntroduceerd door directeur Michael Huis, die later bij Autoglaz ging werken. Toen Autoglaz nog onderdeel was van ABM werd ook al geprobeerd de kostprijs-plus methode te introduceren. 

Sterpunten
De groei in aantal vestigingen moet komen van ruitherstelbedrijven, maar ook van bijvoorbeeld autobedrijven en dealers die als zogenoemd ‘Autoglaz Sterpunt’ ruitherstel willen aanbieden.

Autoglaz is een coöperatieve vereniging, waarvan de franchisenemers aandeelhouder zijn. Het bestuur bestaat uit Engelbert Groothuis (voorzitter), Bob Warmerdam (secretaris), Diderik van Westreenen (penningmeester) en Johan Heck (technische commissie). Tot 1 september was Maxim Bakker commercieel directeur; hij is inmiddels vertrokken bij de organisatie.

Alle leden van de formule zijn aangesloten bij het netwerk van Glasgarant, dat namens meerdere verzekeraars een netwerk van herstellers onderhoudt. Ook Noordhollandsche 1816 is klant. Leasemaatschappijen vormen nog een onontgonnen gebied. “Om die spelers te bereiken, is landelijke dekking noodzakelijk.”

Abonnees kunnen hier een analyse lezen over de ruitschadeherstelmarkt. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autoglaz gaat voor zestig vestigingen | Automotive Online

Autoglaz gaat voor zestig vestigingen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Autoglaz heeft op dit moment zeventien vestigingen en is opgericht door Alwaysbemobile. De ruitschadeketen werd vorig jaar gekocht door de franchisenemers omdat ABM zich wilde concentreren op Profile Tyrecenter.

Autoglaz heeft in de afgelopen periode een groeiscenario omschreven die moet leiden tot een landelijk dekkend netwerk dat interessant is voor zakelijke opdrachtgevers zoals leasemaatschappijen en verzekeraars. Een pittige ambitie, want met partijen als Carglass, Autotaalglas, Glasgarage en Kwik-Fit is de markt van ruitherstelformules al goed gevuld.

Transparante ruitprijzen
“Wij zijn op dit moment bezig om onze propositie verder te ontwikkelen”, aldus Van Esch. “Ik kan al wel zeggen dat we onder andere vernieuwend willen zijn in het serviceaanbod naar opdrachtgevers, ten opzichte van wat er nu gangbaar is in de markt. We zijn inmiddels een pilot gestart met een klaar-terwijl-u-wacht-service. Ook willen we meer transparantie bieden in de prijsstelling. Er wordt nu veel gerekend op basis van een prijs-met-korting, maar niemand weet precies waar die basisprijs op is gebaseerd. Wij bieden onder andere een kostprijs-plusberekening aan.”

In het verleden probeerden ook Kwik-Fit en Glasgarage met andere prijsstellingen de markt op te gaan. Bij Glasgarage werd dit geïntroduceerd door directeur Michael Huis, die later bij Autoglaz ging werken. Toen Autoglaz nog onderdeel was van ABM werd ook al geprobeerd de kostprijs-plus methode te introduceren. 

Sterpunten
De groei in aantal vestigingen moet komen van ruitherstelbedrijven, maar ook van bijvoorbeeld autobedrijven en dealers die als zogenoemd ‘Autoglaz Sterpunt’ ruitherstel willen aanbieden.

Autoglaz is een coöperatieve vereniging, waarvan de franchisenemers aandeelhouder zijn. Het bestuur bestaat uit Engelbert Groothuis (voorzitter), Bob Warmerdam (secretaris), Diderik van Westreenen (penningmeester) en Johan Heck (technische commissie). Tot 1 september was Maxim Bakker commercieel directeur; hij is inmiddels vertrokken bij de organisatie.

Alle leden van de formule zijn aangesloten bij het netwerk van Glasgarant, dat namens meerdere verzekeraars een netwerk van herstellers onderhoudt. Ook Noordhollandsche 1816 is klant. Leasemaatschappijen vormen nog een onontgonnen gebied. “Om die spelers te bereiken, is landelijke dekking noodzakelijk.”

Abonnees kunnen hier een analyse lezen over de ruitschadeherstelmarkt. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.