Care gaat schadeherstel verder segmenteren
De segmentatie van schadeherstel is geheel in lijn met de ontwikkelingen van Care in de afgelopen 25 jaar, zo vertelde Bus tijdens het jubileumevenement. “We moeten net als de markt in beweging blijven. In het verleden hebben we gekozen voor een ketenbenadering met eigen vestigingen, zodat we overal dezelfde service tegen zelfde kosten konden bieden. De ontwikkelingen die we zien het het soort schades en het herstel ervan, betekenen dat je niet overal zelfde meer kunt doen. Zie het als een ziekenhuis, waar er onderscheid is tussen de polikliniek en de intensive care.”
Herstel zonder afspraak
Care onderzoekt ook de mogelijkheden van weekend- en nachtreparaties. “De berijder wil zijn auto snel mogelijk terug. Het past in deze tijd om flexibelere tijden te hanteren. Kijk ook naar de discussie die de Bovag nu voert om de avond- en weekendtoeslag af te schaffen.”
Bus onthulde verder in zijn toespraak dat er volgend jaar ook een vestiging wordt geopend in Luxemburg.
Care is overigens niet de enige schadeketen die kiest voor een strategie van segmentatie. Zo introduceerde AHG eerder dit jaar Easy2fix voor het herstel van kleinere schades.