Van Eijck: Duitse inruilpremie is desastreus

Steven Don Steven Don
Steven van Eijck benoemd tot vice-voorzitter Mobiliteitsalliantie

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • MrWheelson.nl Full service autoimport

    Aan de ene kant is het jammer dat deze auto’s nu deze kant op komen, aan de andere kant moeten we ook niet altijd het netste jongetje van de klas willen wezen. Het financiele voordeel is enorm.

  • Roel Hindriks

    Terecht maakt Van Eijck zich zorgen omtrent de stroom van Duitse dieselauto’s. Maar de oproep om de BPM af te schaffen is eveneens import bevorderend en nog wel permanent, niet zo slimme suggestie van Van Eijck dus. Zonder BPM heffing worden immers de Duitse gebrauchtwagen nog voordeliger dan ze nu al zijn. Beter zou het zijn de BPM (deels) niet af te bouwen naarmate de auto ouder wordt, maar consequent aan de eerste registratie in NL te koppelen en zo voor gebuikt en nieuw dezelfde milieuheffing toe te passen (CO2 en NOx gerelateerd)

Van Eijck: Duitse inruilpremie is desastreus | Automotive Online

Van Eijck: Duitse inruilpremie is desastreus

Steven Don Steven Don
Steven van Eijck benoemd tot vice-voorzitter Mobiliteitsalliantie

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • MrWheelson.nl Full service autoimport

    Aan de ene kant is het jammer dat deze auto’s nu deze kant op komen, aan de andere kant moeten we ook niet altijd het netste jongetje van de klas willen wezen. Het financiele voordeel is enorm.

  • Roel Hindriks

    Terecht maakt Van Eijck zich zorgen omtrent de stroom van Duitse dieselauto’s. Maar de oproep om de BPM af te schaffen is eveneens import bevorderend en nog wel permanent, niet zo slimme suggestie van Van Eijck dus. Zonder BPM heffing worden immers de Duitse gebrauchtwagen nog voordeliger dan ze nu al zijn. Beter zou het zijn de BPM (deels) niet af te bouwen naarmate de auto ouder wordt, maar consequent aan de eerste registratie in NL te koppelen en zo voor gebuikt en nieuw dezelfde milieuheffing toe te passen (CO2 en NOx gerelateerd)