Ruzie om taxatie importauto’s loopt hoog op
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Heren handelaren zeur niet zo, er wordt genoeg verdiend met het terug draaien van de km teller bij import.
De belastingdienst dient zich aan de regels te houden ,dus handelswaarde/inkoopwaarde zoals aangegevens,autotelexpro of x ray , als belastingdienst het er niet mee eens is met de aangifte een tegenbewijs.Dan kan op basis daarvan de belastingdienst of aangever bepalen of de aangifte correct is.
ondanks een aankoopfactuur,een betaalbewijs,audatex
schadealculatie, en een waardetaxatie, negeert de belastingdienst elke aangifte, en gaat een eigen? berkening maken, die nergens op gebaseerd is, ook weten ze hier weken/maanden voor uit te trekken.
heb nu 3 auto,s staan waar ik geen kant mee op kan.
ondanks correcte
aangifte.
de belastingdienst houdt zich totaal niet aan de regels!!
en weet diverse bedrijven totaal stil te leggen.
@jps: jammer van dit soort opmerkingen die a) niet bijdragen aan het onderwerp b) blijk geven van geen kennis over de branche en de huidige techniek en te beschikken.
Verder wordt het tijd dat de willekeur bij de belastingdienst een halt wordt toegeroepen en ook zij volgens een helder, inzichtelijk en meetbaar protocol gaan werken. Afkeuren van een officiële taxatie zou m.i. heel goed onderbouwd moeten worden door betrokken ambtenaren.
juist, sv,een aangifte afkeuren, is ok, maar wel onderbouwen, ik heb bij elke auto een originele factuur, en het vereiste betaalbewijs,
(bankafschrift)
dan nog, stelt de belastingdienst, dat ik 15000 euro meer voor de auto hebt betaalt, en gaat vervolgens vanuit die foute conclusie een eigen berekening maken, en
maakt er maar meteen een defintieve bpm aanslag van.
deze eerst betalen, en dan kan je in beroep.hier krijg je weer gelijk, en kun je de teveelbetaalde bpm terugvorderen, vervolgens kun je de nietsvermoedende klant, opbellen, om het kentekenbewijs
op te sturen naar rdw om het bpm bedrag te laten wijzigen op het kentekenbewijs,
inmiddels is de fahrzeugbrief ingeleverd bij rdw, en komt er geen nl kentekenbewijs, dus stilzetten die auto,s, en wachten tot het opgelost word.
en voor jpc:
niet zo veel televisie kijken!!!
JPS: hele oude auto’s kun je de teller terugdraaien maar moderne, vergeet het maar. Dus inderdaad die TV stemmingmakerij hier niet doorzetten aub.
Het aardigste in dit artikel is nog wel de reactie van de fiscus! “zo kunnen we de aangifte sneller afwikkelen”. Hoever kun je van de praktijk staan of hoe keihard kun je LIEGEN? Het duurt/duurde gewoon 2 weken tot aan het betaalbericht. Maar ja: liegen en bedriegen voor je werkgever (de fiscus) leidt in de praktijk zelfs tot een extra beloning. Die worden momenteel weer uitgereikt aan fiscus medewerkers die “goed gepresteerd hebben”! Het is schreinend! Flink de bezem er door bij de fiscus. Het begin lijkt te zijn gemaakt… Inmiddels ontvang ik signalen dat ze de toestand zelf ook onhoudbaar achten. Er liggen nu al zoveel bezwaren dat ze daar nooit optijd doorheen komen. Ondanks dat het opstellen van een goed bezwaar nog langer duurt denk ik….