Brabantse Ontwikkelmaatschappij stapt in Lightyear

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Een jaar geleden werde Lightyear One gepresenteerd. (Foto: Automotive)

De Brabantse Ontwikkelmaatschappij en technologiebedrijf Sioux Technologies investeren in Lightyear. Dat melden de bedrijven. Ze vermelden niet om hoeveel geld het gaat. Met het geld moet Lightyear in staat gesteld worden om de vorig jaar gelanceerde Lightyear One te bouwen. 

“Deze investering draagt bij aan de Brabantse economie, de werkgelegenheid én de ontwikkeling van nieuwe kennis, maar ook aan grote maatschappelijke opgaven als energietransitie en slimme mobiliteit. We hopen met deze participatie ook nieuwe financiers wat makkelijker over de streep te trekken. Voor de BOM geldt ook nog eens dat de ontwikkeling van Lightyear van belang is voor andere portfoliobedrijven zoals IM Efficiency en Amber“, zegt investment manager Jeroen Willems van BOM Brabant Ventures. Lees hier een verslag van de presentatie van de Lightyear One. ‘De vraag is of het bedrijf niet een heel andere richting in moet slaan.’

Sioux was een van de eerste investeerders in Lightyear. “Daarnaast zijn wij ook partner in de ontwikkeling. Daardoor hebben we het bedrijf van dichtbij zien groeien. Dit heeft ons het vertrouwen gegeven om een vervolginvestering te doen. Er is veel synergie met onze eigen kennis en ervaring”, zegt Arnoud de Geus, director new business development van Sioux Technology.

DSM

Eerder dit jaar onthulde Lightyear dat het bedrijf de ontwikkelde zonneceltechnologie ook op andere manieren gaat vermarkten. Zo kijkt de startup naar de integratie van zonnedaken op andere type voertuigen. Onder de potentiële klanten bevinden zich een aantal partijen uit Brabant. Door een recent gesloten partnership met chemiebedrijf DSM hoopt Lightyear de stap naar de b2b-markt versneld te kunnen uitvoeren.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Brabantse Ontwikkelmaatschappij stapt in Lightyear | Automotive Online

Brabantse Ontwikkelmaatschappij stapt in Lightyear

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Een jaar geleden werde Lightyear One gepresenteerd. (Foto: Automotive)

De Brabantse Ontwikkelmaatschappij en technologiebedrijf Sioux Technologies investeren in Lightyear. Dat melden de bedrijven. Ze vermelden niet om hoeveel geld het gaat. Met het geld moet Lightyear in staat gesteld worden om de vorig jaar gelanceerde Lightyear One te bouwen. 

“Deze investering draagt bij aan de Brabantse economie, de werkgelegenheid én de ontwikkeling van nieuwe kennis, maar ook aan grote maatschappelijke opgaven als energietransitie en slimme mobiliteit. We hopen met deze participatie ook nieuwe financiers wat makkelijker over de streep te trekken. Voor de BOM geldt ook nog eens dat de ontwikkeling van Lightyear van belang is voor andere portfoliobedrijven zoals IM Efficiency en Amber“, zegt investment manager Jeroen Willems van BOM Brabant Ventures. Lees hier een verslag van de presentatie van de Lightyear One. ‘De vraag is of het bedrijf niet een heel andere richting in moet slaan.’

Sioux was een van de eerste investeerders in Lightyear. “Daarnaast zijn wij ook partner in de ontwikkeling. Daardoor hebben we het bedrijf van dichtbij zien groeien. Dit heeft ons het vertrouwen gegeven om een vervolginvestering te doen. Er is veel synergie met onze eigen kennis en ervaring”, zegt Arnoud de Geus, director new business development van Sioux Technology.

DSM

Eerder dit jaar onthulde Lightyear dat het bedrijf de ontwikkelde zonneceltechnologie ook op andere manieren gaat vermarkten. Zo kijkt de startup naar de integratie van zonnedaken op andere type voertuigen. Onder de potentiële klanten bevinden zich een aantal partijen uit Brabant. Door een recent gesloten partnership met chemiebedrijf DSM hoopt Lightyear de stap naar de b2b-markt versneld te kunnen uitvoeren.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.