Actievoerders op de stoep bij Bovag

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Actievoerders morgenavond bij Bovag op de stoep. (Foto: Shutterstock)

Op de valreep voordat de huidige cao MvT (Motorvoertuigen en Tweewielers) afloopt op 1 november, zullen circa 150 automonteurs morgenavond actie gaan voeren op de stoep bij de Bovag in Bunnik. Het cao-overleg tussen Bovag en FNV em CNV zit muurvast. De bond eist dat de zaterdag een vrijwillige werkdag blijft waarvoor een extra toeslag wordt uitbetaald, terwijl de branchevereniging de zaterdag wil kunnen inroosteren als een gewone werkdag.

De actievoerders willen de Bovag een treurwilg aanbieden, die ze hebben gemaakt van gereedschap. “Monteurs worden opzettelijk onder druk gezet, terwijl er geen problemen zijn met het werken op zaterdag”, zegt FNV Metaal-bestuurder Albert Kuiper. 

De cao geldt voor ongeveer 81 duizend medewerkers.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Reacties

  • G C A Ekris

    Het onderhoud van een nieuwe auto die de laatste jaren zijn afgeleverd is de frequentie zeer laag, een particuliere klant zien wij 1x per jaar en dat noemen wij de jaarlijkse beurt aan de km is hij dan nog niet toe. Ik hoef hier geen betoog te houden wanneer de bougies en de remblokken worden vervangen !!! het is meestal olie [voor hoe lang nog] een ruitenwisserblad interieur filter? Daarnaast worden er steeds meer hybride en elektrische auto`s verkocht waarvan het onderhoudt nog minder is.
    Verder zal dit hogere kosten voor het dealer bedrijf met zich meebrengen w.p. magazijn open iemand aan receptie etc en wat doen wij met de uren die wij in de week verliezen !!!! dan praat ik nog niet over het rendement van de dealer bedrijven of deze dit allemaal kunnen trekken.
    ik weet het antwoord.
    een nog gelukkige dealer.

  • Jack Wittebol

    Ruim 30 jaar lang meer zaterdagen wel dan niet gewerkt, 2 zaterdagen werken 1 dag vrij ter compensatie, niks extra voor de zaterdag dus. Elke dag door de week vroeg aanwezig en vaak veel later weg omdat er een klant in de file stond die de volgende dag toch wel heel graag met zijn eigen auto op pad wou. Elke etens en koffiepauze de telefoon opgenomen, klanten aan de balie geholpen, lampjes en ruitenwissers vervangen, olie en ruitensproeier vullen zonder betaling van deze tijd ondanks dat dit wel in de cao stond. Na al die jaren als stront af geserveerd door de grootste dealer van Nederland, STERN, omdat ik een keer de waarheid over de leiding zei. Vreemd he,mijnheer de gelukkige dealer dat je personeel ook een keer op de strepen gaat staan.

Actievoerders op de stoep bij Bovag | Automotive Online

Actievoerders op de stoep bij Bovag

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Actievoerders morgenavond bij Bovag op de stoep. (Foto: Shutterstock)

Op de valreep voordat de huidige cao MvT (Motorvoertuigen en Tweewielers) afloopt op 1 november, zullen circa 150 automonteurs morgenavond actie gaan voeren op de stoep bij de Bovag in Bunnik. Het cao-overleg tussen Bovag en FNV em CNV zit muurvast. De bond eist dat de zaterdag een vrijwillige werkdag blijft waarvoor een extra toeslag wordt uitbetaald, terwijl de branchevereniging de zaterdag wil kunnen inroosteren als een gewone werkdag.

De actievoerders willen de Bovag een treurwilg aanbieden, die ze hebben gemaakt van gereedschap. “Monteurs worden opzettelijk onder druk gezet, terwijl er geen problemen zijn met het werken op zaterdag”, zegt FNV Metaal-bestuurder Albert Kuiper. 

De cao geldt voor ongeveer 81 duizend medewerkers.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Reacties

  • G C A Ekris

    Het onderhoud van een nieuwe auto die de laatste jaren zijn afgeleverd is de frequentie zeer laag, een particuliere klant zien wij 1x per jaar en dat noemen wij de jaarlijkse beurt aan de km is hij dan nog niet toe. Ik hoef hier geen betoog te houden wanneer de bougies en de remblokken worden vervangen !!! het is meestal olie [voor hoe lang nog] een ruitenwisserblad interieur filter? Daarnaast worden er steeds meer hybride en elektrische auto`s verkocht waarvan het onderhoudt nog minder is.
    Verder zal dit hogere kosten voor het dealer bedrijf met zich meebrengen w.p. magazijn open iemand aan receptie etc en wat doen wij met de uren die wij in de week verliezen !!!! dan praat ik nog niet over het rendement van de dealer bedrijven of deze dit allemaal kunnen trekken.
    ik weet het antwoord.
    een nog gelukkige dealer.

  • Jack Wittebol

    Ruim 30 jaar lang meer zaterdagen wel dan niet gewerkt, 2 zaterdagen werken 1 dag vrij ter compensatie, niks extra voor de zaterdag dus. Elke dag door de week vroeg aanwezig en vaak veel later weg omdat er een klant in de file stond die de volgende dag toch wel heel graag met zijn eigen auto op pad wou. Elke etens en koffiepauze de telefoon opgenomen, klanten aan de balie geholpen, lampjes en ruitenwissers vervangen, olie en ruitensproeier vullen zonder betaling van deze tijd ondanks dat dit wel in de cao stond. Na al die jaren als stront af geserveerd door de grootste dealer van Nederland, STERN, omdat ik een keer de waarheid over de leiding zei. Vreemd he,mijnheer de gelukkige dealer dat je personeel ook een keer op de strepen gaat staan.