Gesjoemel met verzekeringen deelauto’s

Steven Don Steven Don
Gesjoemel met verzekeringen deelauto’s

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marco de Zwart

    Ooit begonnen met een ideële gedachte: minder auto’s op straat, door efficiënter gebruik van het huidige wagenpark. Inmiddels is de geest uit de fles en is SnappCar niets anders dan een manier om “private lease” onder de aandacht te brengen.

    Het overgrote deel van de oorspronkelijke verhuurders (auto’s ouder dan 10 jaar) laten ze in de steek en schepen ze af met een schijntje (max. € 750,-) bij schade of total-loss. Het risico ligt nu dus niet meer bij het platform SnappCar of bij de verzekeraar, maar bij de welwillende die zijn auto uitleent aan wildvreemden.

    Stuitend is de wijze van “adverteren” door SnappCar voor het verhuren/huren van cabrio’s of oldtimers voor jubilea of bruiloften. De bezitters van deze automobielen zijn summier (1 email) geïnformeerd over de veranderde verzekeringspolisvoorwaarden. Een kostbare MG cabriolet of Jaguar total-loss na verhuur? U moet het doen met maximaal € 750,-.
    En omdat de meeste oldtimer verzekeringen uitleen/verhuur uitsluiten, kon SnappCar wel eens uitlopen in een tranendal.

    Het minste wat de nieuwe private-leasemaatschappij-SnappCar kan doen, is schriftelijk (post) alle eigenaren van voertuigen ouder dan 10 jaar benaderen om ze te wijzen op deze risico’s en de mogelijke uitsluiting van de eigen verzekering.

Gesjoemel met verzekeringen deelauto’s | Automotive Online

Gesjoemel met verzekeringen deelauto’s

Steven Don Steven Don
Gesjoemel met verzekeringen deelauto’s

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marco de Zwart

    Ooit begonnen met een ideële gedachte: minder auto’s op straat, door efficiënter gebruik van het huidige wagenpark. Inmiddels is de geest uit de fles en is SnappCar niets anders dan een manier om “private lease” onder de aandacht te brengen.

    Het overgrote deel van de oorspronkelijke verhuurders (auto’s ouder dan 10 jaar) laten ze in de steek en schepen ze af met een schijntje (max. € 750,-) bij schade of total-loss. Het risico ligt nu dus niet meer bij het platform SnappCar of bij de verzekeraar, maar bij de welwillende die zijn auto uitleent aan wildvreemden.

    Stuitend is de wijze van “adverteren” door SnappCar voor het verhuren/huren van cabrio’s of oldtimers voor jubilea of bruiloften. De bezitters van deze automobielen zijn summier (1 email) geïnformeerd over de veranderde verzekeringspolisvoorwaarden. Een kostbare MG cabriolet of Jaguar total-loss na verhuur? U moet het doen met maximaal € 750,-.
    En omdat de meeste oldtimer verzekeringen uitleen/verhuur uitsluiten, kon SnappCar wel eens uitlopen in een tranendal.

    Het minste wat de nieuwe private-leasemaatschappij-SnappCar kan doen, is schriftelijk (post) alle eigenaren van voertuigen ouder dan 10 jaar benaderen om ze te wijzen op deze risico’s en de mogelijke uitsluiting van de eigen verzekering.