Alliander zet laadpaaldivisie Allego te koop

Floor Vink Floor Vink
'Allego past niet langer bij Alliander.' (Foto: Allego)

Ingrid Thijssen, ceo Alliander, stelt dat aan Allego een risicoprofiel kleeft dat niet meer bij Alliander past. “De ontwikkelingen op de markt van elektrisch rijden zijn stormachtig. Over twaalf jaar moet iedere nieuwe auto in Nederland emissieloos zijn. Daar is een passende laadinfrastructuur voor nodig. Deze ontwikkeling zien we ook in de andere landen waar Allego actief is.”

Met een andere eigenaar wordt Allego beter gepositioneerd voor deze volgende fase, denkt Thijssen. “Daarin is bovendien sprake van een risicoprofiel dat een bedrijf als Alliander minder past. Wij investeren in innovatie om het energiesysteem van de toekomst betrouwbaar, betaalbaar en toegankelijk te houden maar nemen afstand van activiteiten die niet langer bij ons passen.”Lees hier het Automotive-artikel over de groeiende laadpaal-jungle.

Rechter

Allego is in 2013 opgericht en ontwikkelt laadoplossingen en laadinfrastructuur op maat voor gemeenten, bedrijven en vervoersmaatschappijen en is actief in steeds meer Europese landen. Afgelopen zomer werd nog een samenwerking gesloten met Shell om in Nederland en het Verenigd Koninkrijk snellaadstations aan te leggen. Shell kocht zelf Allego-concurrent The New Motion.

In 2016 werd Allego door de rechter gesommeerd te stoppen zich voor te doen als exploitant van laadpalen. Nuon had de zaak aangespannen omdat het vond dat Allego zich voordeed als energieleverancier. Hiermee werd volgens de rechter de Wet Onafhankelijke Netbeheer verbroken.

Reacties

  • H. van de Ven

    Als de basis van elektrisch maar blijft rommelen, hoe lang blijven we dan nog naar elektrisch onderweg…? Gaat waterstof in tussentijd net als Google versus Ilse erop en erover ?

Alliander zet laadpaaldivisie Allego te koop | Automotive Online

Alliander zet laadpaaldivisie Allego te koop

Floor Vink Floor Vink
'Allego past niet langer bij Alliander.' (Foto: Allego)

Ingrid Thijssen, ceo Alliander, stelt dat aan Allego een risicoprofiel kleeft dat niet meer bij Alliander past. “De ontwikkelingen op de markt van elektrisch rijden zijn stormachtig. Over twaalf jaar moet iedere nieuwe auto in Nederland emissieloos zijn. Daar is een passende laadinfrastructuur voor nodig. Deze ontwikkeling zien we ook in de andere landen waar Allego actief is.”

Met een andere eigenaar wordt Allego beter gepositioneerd voor deze volgende fase, denkt Thijssen. “Daarin is bovendien sprake van een risicoprofiel dat een bedrijf als Alliander minder past. Wij investeren in innovatie om het energiesysteem van de toekomst betrouwbaar, betaalbaar en toegankelijk te houden maar nemen afstand van activiteiten die niet langer bij ons passen.”Lees hier het Automotive-artikel over de groeiende laadpaal-jungle.

Rechter

Allego is in 2013 opgericht en ontwikkelt laadoplossingen en laadinfrastructuur op maat voor gemeenten, bedrijven en vervoersmaatschappijen en is actief in steeds meer Europese landen. Afgelopen zomer werd nog een samenwerking gesloten met Shell om in Nederland en het Verenigd Koninkrijk snellaadstations aan te leggen. Shell kocht zelf Allego-concurrent The New Motion.

In 2016 werd Allego door de rechter gesommeerd te stoppen zich voor te doen als exploitant van laadpalen. Nuon had de zaak aangespannen omdat het vond dat Allego zich voordeed als energieleverancier. Hiermee werd volgens de rechter de Wet Onafhankelijke Netbeheer verbroken.

Reacties

  • H. van de Ven

    Als de basis van elektrisch maar blijft rommelen, hoe lang blijven we dan nog naar elektrisch onderweg…? Gaat waterstof in tussentijd net als Google versus Ilse erop en erover ?