Bpm-aangifte importauto’s gaat op de schop

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • bram

    er veranderd dus niks!!!
    sterker, het word nog lastiger,
    eerst kentekenafgifte met verkeerde bpm bedrag, en na paar maanden bpm naheffing, dus bpm bedrag op kenteken weer laten wijzigen.

    de maatregel is gunstig voor de aangever?? aldus staatssecr.weekers,
    die tevens voor de aangever/handelaar bepaald, wat de inkoopprijs moet zijn van een gebruikte auto.

  • Pijl

    Ik kan ook het voordeel niet zien. Na betaling heb je het kenteken meestal binnen een week in de brievenbus. Het zal wel weer de zoveelste wijziging zijn in ABU land (Ambtenaren met Behoud van Uitkering)waarmee ze zichzelf bestaansrecht wil geven. Die willen tenslotte gewoon bezig gehouden worden. Den Haag maakt bovendien haar financien zo ondoorzichtig mogelijk zodat er geen touw aan vast te knopen is. Leuk is dat niet en al helemaal niet makkelijk. Die BPM is sowieso een onbeschofte aangelegenheid om de burgerij geld af te persen. Als het kenteken al sneller binnen zou komen zou dat in ieder geval eerlijker zijn omdat deze overheid je al voor de houderschapsbelasting laat betalen nog voordat je het kenteken binnen hebt. Reken maar uit hoeveel éen week ten onrechte houderschapsbelasting betalen voor de staatskas betekent bij 450.000 nieuwe kentekens per jaar. Jaja, bij de overheid letten ze ook op de kleintjes