Elektrische auto is goednieuwsshow auto-industrie

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • J.H.

    Het technicsche verhaal van Van Broekhoven snijdt wel hout, maar zijn conclusie om het waarom raakt kant noch wal.

    Afhankelijkheid van koolwaterstoffen als energiebron voor de auto (en vrachtauto EN alle andere huidige vervoersmiddelen afhankelijk van fossiele brandstoffen) heeft slechts nog een beperkte levensduur. De voorraden raken immers op. Dus willen we met zijn allen mobiel blijven (iets dat in de huidige economie toch echt een “motor” is) dan zal de industrie alternatieven moeten ontwikkelen. Dat de industrie (bestaand of nieuw is niet van belang) daar een duidelijke richtlijn en stimulans van de overheid nodig heeft is duidelijk. “De Industrie” bestaat namelijk niet als een georganiseerd orgaan dat zijn eigen oplossingen nog kan creeren zonder de aanzienlijke financiele risicos die daarmee gepaard gaan.

    Dus misschien is CO2 reductie het labeltje dat er aan is gehangen, het initiatief van de overheid is toch echt nodig.
    Blijft de discussie of de overheid de juiste lange termijn visie heeft mbt vervoer en energie verbruik natuurlijk. En ik denk dat de industrie juist gebaat is bij een duidelijke overheidsvisie.

    Maar om het plan van Eurlings af te doen als een lobbyactie van de industrie is kost door de bocht en getuigt van weinig kennis van die industrie.

  • solar

    Meneer van Broekhoven denkt blijkbaar dat de benzine en de diesel “”vanzelf”” als een soort water uit de bron, bij een pompstation belanden?
    Hij vergeet in zijn rendementsvergelijking voor het gemak de hele keten van winning, transport en raffinage!
    Daarnaast blaast een fossiele motor heel wat meer onaangename zaken uit dan alleen CO2; fijnstof met al zijn minder prettige gevolgen om er maar 1-tje te noemen…
    Maar fietsen blijft natuurlijk inderdaad het schoonste!