Janssen/RAI reageert op kritiek op importeur in FD

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Deroost Erik

    Veel importeurs hebben hun dealers afhaneklijk van hen gemaakt en gebruiken nog alle middelen die hen ter beschikking staan om de dealers aan hen te binden. Schaf hen af en we evolueren naar grotere beter gestructureerdere en rendabelere dealers.

  • Joop Iriks

    Aangezien de marketingkosten voor het op de weg zetten van een auto het grootste deel in de keten opslokken ligt daar ook,substantieel, de beste kans om kosten te besparen.
    Door de totale bedrijfskolom te herdefinieren, zeker tegen het licht van de huidige standaardisering van “dealerprocessen ” en het toegenomen managementkwaliteitsniveau in dealerbedrijven kan er in de “kolom” aardig wat ruimte gevonden worden.M.i. denken en werken importeurs, inhoudelijk, nog als vroeger. De vorm waarop doet alleszins hedendaags aan.Als dealer van een respectabel merk voelde ik mij onlangs direct aangesproken door een betoog van de heer Kleisterlee van Philips “De politiek heeft de neiging de oude industrieën te redden, maar die moet je juist helpen zachtjes in te slapen”. Ongelooflijk om te ervaren dat er in de bedrijfskolom activiteiten worden gegenereerd die alleen ertoe dienen om zichzelf in stand te houden en waarvoor een client niet langer meer bereid is te betalen.