Occasionverkoop gedaald met 3,7 procent

Occasion • De verkoop van gebruikte bedrijfswagens liet wel groei zien.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Occasionverkoop gedaald met 3,7%
De handel (b2b) is deze maand met 4,3 procent gedaald. (Foto: Shutterstock)

Er werden in januari in totaal 108.566 occasions door autobedrijven aan consumenten verkocht. Dat zijn er 3,7 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Automotive. Daarmee wordt de trend van vorig jaar doorgezet. In 2022 lag de occasionverkoop ruim 12 procent lager dan een jaar ervoor.

Uit een recent onderzoek van Automotive Mediaventions blijkt dat het verschil zoek- en vraagprijs van occasions sterk is toegenomen in januari.

De verkoop tussen particulieren onderling daalde in januari met 13,9 procent, consumenten verkochten onderling 49.406 tweedehands auto’s.

De handel (b2b) is deze maand met 4,3 procent gedaald. Daarentegen liet de verkoop van gebruikte bedrijfsauto’s van autobedrijven aan consumenten een groei zien van 2,2 procent.

Occasionverkoop gedaald met 3,7 procent | Automotive Online

Occasionverkoop gedaald met 3,7 procent

Occasion • De verkoop van gebruikte bedrijfswagens liet wel groei zien.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Occasionverkoop gedaald met 3,7%
De handel (b2b) is deze maand met 4,3 procent gedaald. (Foto: Shutterstock)

Er werden in januari in totaal 108.566 occasions door autobedrijven aan consumenten verkocht. Dat zijn er 3,7 procent minder dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Automotive. Daarmee wordt de trend van vorig jaar doorgezet. In 2022 lag de occasionverkoop ruim 12 procent lager dan een jaar ervoor.

Uit een recent onderzoek van Automotive Mediaventions blijkt dat het verschil zoek- en vraagprijs van occasions sterk is toegenomen in januari.

De verkoop tussen particulieren onderling daalde in januari met 13,9 procent, consumenten verkochten onderling 49.406 tweedehands auto’s.

De handel (b2b) is deze maand met 4,3 procent gedaald. Daarentegen liet de verkoop van gebruikte bedrijfsauto’s van autobedrijven aan consumenten een groei zien van 2,2 procent.