Mobtalk #14 | Arjen van Beek (Porsche Centrum Gelderland): Klantervaring, daar draait het om

Mobtalk • Hoe kun je als net aangetreden directeur marketing & operations een van de meest succesvolle Porsche-dealers van Europa verder helpen? We leren het in Mobtalk, dé podcast voor de Nederlandse Automotive.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
(Foto: Automotive)

In de veertiende aflevering van Mobtalk is Automotive op bezoek bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren. Een Harley-Davidson overname, de aanpak van Mark Wegh en de toekomst van de verkoop, het werd uitvoerig besproken in de Porsche Classic Center-showroom van het bedrijf.

Te gast is Arjen van Beek, directeur marketing & operations bij Porsche Centrum Gelderland. Volgens hem zijn er overeenkomsten tussen een Porsche-klant en een Harley-Davidson-klant. Onlangs nam het bedrijf de vestiging van Harley-Davidson-dealer Big-Rivers over. “Wij zien het als een aanvulling op wat wij doen, en wij gaan van Harley leren”, zegt Van Beek in een goedgevulde Porsche showroom.

Hoe het bedrijf in het Gelderse Heteren een ‘community-gevoel’ wil uitbouwen legt Van Beek uit in Mobtalk. “Verkopen is meer dan foldertjes verspreiden. Klantervaring, daar draait het om. En vanuit die klantervaring willen we ambassadeurs creëren”, aldus Arjen van Beek.

Inhoud:

02:00 Onlineverkoop: wat is het en kan het?
07:07 Grote problemen bij invoering milieuzones voor diesel-bedrijfswagens.
10:20 Elektrificatie: Griekenland en EU-beleid.
11:00 Overname Big-Rivers Harley-Davidson door Mark Wegh.
15:25 Wie is Arjen van Beek?
21:00 Hoe is het werken voor Mark Wegh.
22:30 Wat doet Porsche Gelderland anders dan Louwman Exclusive.
24:10 Hoe verschillen de klanten van Mclaren en Porsche.
30:10 Welke verkoopkanalen kies je en hoe doe je aan klantbehoud.
31:50 De groei van Porsche Centrum Gelderland.
37:00 Hoe verhoudt PCG zich toch Pon, de grootste Porsche-dealer van de wereld.
41:55 Bij PCG werken veel monteurs, maar allemaal hebben ze passie voor het merk.
45:50 Wat voegt veilingplatform The Collectables toe.
50:00 Er hangt een grote dreigende restwaardewolk boven de markt.
1:00:00 De website; hét punt van aandacht.

Beluister hieronder de Podcast (of in uw favoriete podcast-speler).

Doet de widget het niet? Klik hier.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast met beelden van de showroom in Heteren.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

Mobtalk #14 | Arjen van Beek (Porsche Centrum Gelderland): Klantervaring, daar draait het om | Automotive Online

Mobtalk #14 | Arjen van Beek (Porsche Centrum Gelderland): Klantervaring, daar draait het om

Mobtalk • Hoe kun je als net aangetreden directeur marketing & operations een van de meest succesvolle Porsche-dealers van Europa verder helpen? We leren het in Mobtalk, dé podcast voor de Nederlandse Automotive.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
(Foto: Automotive)

In de veertiende aflevering van Mobtalk is Automotive op bezoek bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren. Een Harley-Davidson overname, de aanpak van Mark Wegh en de toekomst van de verkoop, het werd uitvoerig besproken in de Porsche Classic Center-showroom van het bedrijf.

Te gast is Arjen van Beek, directeur marketing & operations bij Porsche Centrum Gelderland. Volgens hem zijn er overeenkomsten tussen een Porsche-klant en een Harley-Davidson-klant. Onlangs nam het bedrijf de vestiging van Harley-Davidson-dealer Big-Rivers over. “Wij zien het als een aanvulling op wat wij doen, en wij gaan van Harley leren”, zegt Van Beek in een goedgevulde Porsche showroom.

Hoe het bedrijf in het Gelderse Heteren een ‘community-gevoel’ wil uitbouwen legt Van Beek uit in Mobtalk. “Verkopen is meer dan foldertjes verspreiden. Klantervaring, daar draait het om. En vanuit die klantervaring willen we ambassadeurs creëren”, aldus Arjen van Beek.

Inhoud:

02:00 Onlineverkoop: wat is het en kan het?
07:07 Grote problemen bij invoering milieuzones voor diesel-bedrijfswagens.
10:20 Elektrificatie: Griekenland en EU-beleid.
11:00 Overname Big-Rivers Harley-Davidson door Mark Wegh.
15:25 Wie is Arjen van Beek?
21:00 Hoe is het werken voor Mark Wegh.
22:30 Wat doet Porsche Gelderland anders dan Louwman Exclusive.
24:10 Hoe verschillen de klanten van Mclaren en Porsche.
30:10 Welke verkoopkanalen kies je en hoe doe je aan klantbehoud.
31:50 De groei van Porsche Centrum Gelderland.
37:00 Hoe verhoudt PCG zich toch Pon, de grootste Porsche-dealer van de wereld.
41:55 Bij PCG werken veel monteurs, maar allemaal hebben ze passie voor het merk.
45:50 Wat voegt veilingplatform The Collectables toe.
50:00 Er hangt een grote dreigende restwaardewolk boven de markt.
1:00:00 De website; hét punt van aandacht.

Beluister hieronder de Podcast (of in uw favoriete podcast-speler).

Doet de widget het niet? Klik hier.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast met beelden van de showroom in Heteren.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.