Aiways verlegt focus naar niet-Chinese markten

Aiways • De autofabrikant verwacht buiten China meer groei te kunnen realiseren en de winstgevendheid te verbeteren.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Aiways)

Het topmanagement van Aiways gooit na een wekenlange heisessie met aandeelhouders het roer om. Er is een nieuwe ceo aangesteld, Hugo Zhu, wiens taak het is om het Chinese merk te laten groeien. Dat moet vooral gebeuren door de focus te verschuiven van de interne Chinese markt naar het buitenland, zo blijkt uit een persbericht.

Een van de eerste taken voor Zhu is om de organisatie te stroomlijnen. Dit moet de communicatie, het besluitvormingsproces en de efficiëntie ten goede komen. Ook krijgen medewerkers meer verantwoordelijkheid. Zhu en het overige management worden bij de transitie ondersteund door Aiways-oprichter Samuel Fu, die aanblijft als president.

Aiways, met het Europese hoofdkantoor in München, kondigt verder aan de focus te verschuiven naar niet-Chinese markten. De autofabrikant verwacht buiten China meer groei te kunnen realiseren en de winstgevendheid te verbeteren. Alexander Klose, onder meer verantwoordelijk voor Aiways in Europa, is optimistisch. “Met deze nieuwe organisatiestructuur en de nieuwe focus op markten buiten China zijn we op weg naar een meer flexibele en succesvolle organisatie.”

In Nederland zijn begin dit jaar de eerste dealers aangesteld. De slagingskans van Aiways op de Nederlandse markt werd in maart op basis van gesprekken met deskundigen, data en ervaringen nog als ‘klein/redelijk’ ingeschat.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Aiways verlegt focus naar niet-Chinese markten | Automotive Online

Aiways verlegt focus naar niet-Chinese markten

Aiways • De autofabrikant verwacht buiten China meer groei te kunnen realiseren en de winstgevendheid te verbeteren.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Aiways)

Het topmanagement van Aiways gooit na een wekenlange heisessie met aandeelhouders het roer om. Er is een nieuwe ceo aangesteld, Hugo Zhu, wiens taak het is om het Chinese merk te laten groeien. Dat moet vooral gebeuren door de focus te verschuiven van de interne Chinese markt naar het buitenland, zo blijkt uit een persbericht.

Een van de eerste taken voor Zhu is om de organisatie te stroomlijnen. Dit moet de communicatie, het besluitvormingsproces en de efficiëntie ten goede komen. Ook krijgen medewerkers meer verantwoordelijkheid. Zhu en het overige management worden bij de transitie ondersteund door Aiways-oprichter Samuel Fu, die aanblijft als president.

Aiways, met het Europese hoofdkantoor in München, kondigt verder aan de focus te verschuiven naar niet-Chinese markten. De autofabrikant verwacht buiten China meer groei te kunnen realiseren en de winstgevendheid te verbeteren. Alexander Klose, onder meer verantwoordelijk voor Aiways in Europa, is optimistisch. “Met deze nieuwe organisatiestructuur en de nieuwe focus op markten buiten China zijn we op weg naar een meer flexibele en succesvolle organisatie.”

In Nederland zijn begin dit jaar de eerste dealers aangesteld. De slagingskans van Aiways op de Nederlandse markt werd in maart op basis van gesprekken met deskundigen, data en ervaringen nog als ‘klein/redelijk’ ingeschat.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.