Tesla haalt Mercedes en Toyota in als waardevolste automerk ter wereld

Tesla • Tesla stijgt twee plaatsen en wordt het meest waardevolle automerk, nu gewaardeerd op 66,2 miljard dollar.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Tesla is in een stroomversnelling geraakt en heeft de eerste plaats ingenomen als ’s werelds meest waardevolle automerk, met een merkwaarde die met 44 procent is gestegen tot 66,2 miljard dollar, dat blijkt uit een nieuw rapport van het toonaangevende Britse consultancybedrijf Brand Finance.

Daarmee is het voor het eerst het meest waardevolle automerk ter wereld, en de eerste keer dat een merk dat geen verbrandingsmotoren produceert de wereldwijde ranglijst aanvoert.

Tesla is nu meer dan vijf keer zoveel waard als vóór de pandemie, waarmee het de leider van vorig jaar, Mercedes-Benz (merkwaarde met 3 procent gedaald tot 58,8 miljard dollar), en de runner-up van vorig jaar, Toyota (merkwaarde met 18 procent gedaald tot 52,5 miljard dollar), inhaalt.

Tesla haalt Mercedes en Toyota in als waardevolste automerk ter wereld | Automotive Online

Tesla haalt Mercedes en Toyota in als waardevolste automerk ter wereld

Tesla • Tesla stijgt twee plaatsen en wordt het meest waardevolle automerk, nu gewaardeerd op 66,2 miljard dollar.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

Tesla is in een stroomversnelling geraakt en heeft de eerste plaats ingenomen als ’s werelds meest waardevolle automerk, met een merkwaarde die met 44 procent is gestegen tot 66,2 miljard dollar, dat blijkt uit een nieuw rapport van het toonaangevende Britse consultancybedrijf Brand Finance.

Daarmee is het voor het eerst het meest waardevolle automerk ter wereld, en de eerste keer dat een merk dat geen verbrandingsmotoren produceert de wereldwijde ranglijst aanvoert.

Tesla is nu meer dan vijf keer zoveel waard als vóór de pandemie, waarmee het de leider van vorig jaar, Mercedes-Benz (merkwaarde met 3 procent gedaald tot 58,8 miljard dollar), en de runner-up van vorig jaar, Toyota (merkwaarde met 18 procent gedaald tot 52,5 miljard dollar), inhaalt.