Interbrand: Toyota waardevolste automerk ter wereld
Toyota is het op vijf na waardevolste merk ter wereld. Dat heeft marketing consultancy bureau Interbrand berekend. Mercedes is de enige andere OEM in de top 10. Tesla eindigde als twaalfde, een plek voor BMW. De gehele top vijf wordt gevuld door techreuzen Apple, Microsoft, Amazon, Google en Samsung.
De waarde die aan Toyota Motor Corporation wordt toegekend, bedraagt 58 miljard euro. De waarde van het merk Toyota steeg het afgelopen jaar met 10 procent, waardoor het ten opzichte van vorig jaar een plek is gestegen op de lijst ‘Interbrand’s Best Global Brands Report’. De voorgaande jaren stond Toyota zevende in de ranglijst.
Techreuzen
Mercedes zou 54.4 miljard euro waard zijn, een groei van eveneens 10 procent. Tijdens het AM Marketing Event vertelde Mercedes-directeur Peter Zijlstra hoe het Duitse merk een groot marketing-offensief plant dat het merk nog waardevoller maakt. Tijdens de presentatie sprak hij de trots uit over de positie van het 135-jarige merk tussen de techreuzen op de lijst van Interbrand.