Omzet BMW Groep stijgt in Q3 met 9 procent

Jeroen Vos Jeroen Vos
De verkopen van de BWM Groep zijn in de derde kwartaal gegroeid met 8,6 procent. (Foto: Shutterstock)

De autodivisie van BMW heeft in het derde kwartaal een omzetgroei gerealiseerd van 8,6 procent ten opzichte van vorig jaar. Het aantal afgeleverde auto’s daalde vanwege de coronapandemie in de eerste negen maanden wereldwijd met 12,5 procent naar 1,6 miljoen auto’s van BMW, Mini en Rolls Royce wereldwijd. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend.

In het derde kwartaal is het aantal verkopen van het merk BMW gegroeid met 9,8 procent naar 585.336 auto’s. Het aantal afgeleverd auto’s daalde in de eerste negen maanden met 11,3 procent naar 1,4 miljoen auto’s. Mini realiseerde een groei van 1,9 procent en steeg naar 89 duizend auto’s in het derde kwartaal en Rolls-Royce zag het aantal verkopen groeien met 54 procent naar ruim duizend auto’s. Met name in Duitsland (+12,1%) en China (+31,1%) heeft de groep de verkopen in afgelopen kwartaal zien toenemen. In het eerste half jaar leverde de BMW Groep 23 procent minder auto’s af.

Pieter Nota, lid van de raad van bestuur en verkoopdirecteur van BMW Groep, is met name verheugd over de groei in verkoop van elektrische auto’s. “Er is een omzetgroei van bijna 50 procent in geëlektrificeerde voertuigen. We hebben sinds het begin van het jaar al zo’n tien duizend volledig elektrische Mini’s geleverd.” Het aantal verkochte elektrische auto’s van de groep is met 46,6 procent gegroeid naar ruim 54 duizend auto’s in het derde kwartaal. Over de afgelopen negen maanden groeide de verkoop van elektrische auto’s met 20 procent naar 116 duizend auto’s.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Omzet BMW Groep stijgt in Q3 met 9 procent | Automotive Online

Omzet BMW Groep stijgt in Q3 met 9 procent

Jeroen Vos Jeroen Vos
De verkopen van de BWM Groep zijn in de derde kwartaal gegroeid met 8,6 procent. (Foto: Shutterstock)

De autodivisie van BMW heeft in het derde kwartaal een omzetgroei gerealiseerd van 8,6 procent ten opzichte van vorig jaar. Het aantal afgeleverde auto’s daalde vanwege de coronapandemie in de eerste negen maanden wereldwijd met 12,5 procent naar 1,6 miljoen auto’s van BMW, Mini en Rolls Royce wereldwijd. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend.

In het derde kwartaal is het aantal verkopen van het merk BMW gegroeid met 9,8 procent naar 585.336 auto’s. Het aantal afgeleverd auto’s daalde in de eerste negen maanden met 11,3 procent naar 1,4 miljoen auto’s. Mini realiseerde een groei van 1,9 procent en steeg naar 89 duizend auto’s in het derde kwartaal en Rolls-Royce zag het aantal verkopen groeien met 54 procent naar ruim duizend auto’s. Met name in Duitsland (+12,1%) en China (+31,1%) heeft de groep de verkopen in afgelopen kwartaal zien toenemen. In het eerste half jaar leverde de BMW Groep 23 procent minder auto’s af.

Pieter Nota, lid van de raad van bestuur en verkoopdirecteur van BMW Groep, is met name verheugd over de groei in verkoop van elektrische auto’s. “Er is een omzetgroei van bijna 50 procent in geëlektrificeerde voertuigen. We hebben sinds het begin van het jaar al zo’n tien duizend volledig elektrische Mini’s geleverd.” Het aantal verkochte elektrische auto’s van de groep is met 46,6 procent gegroeid naar ruim 54 duizend auto’s in het derde kwartaal. Over de afgelopen negen maanden groeide de verkoop van elektrische auto’s met 20 procent naar 116 duizend auto’s.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.