Mitsubishi zet Europa op zijspoor

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Mitsubishi
Mitsubishi stelt dat de normale bedrijfsvoering wordt voortgezet. (Foto: Shutterstock)

Autofabrikant Mitsubishi maakt geen nieuwe modellen meer voor de Europese markt. Dat maakt de fabrikant vandaag bekend. De verkoop van bestaande modellen wordt wel voortgezet en ook alle service en aftersales blijft beschikbaar. 

In een statement stelt de fabrikant de output van nieuwe modellen te ‘bevriezen’. Verder meldt Mitsubishi voorlopig geen mededelingen te doen. De fabrikant meldt vandaag ook dit jaar op een verlies van ruim één miljard euro af te stevenen. 

Eerder dit jaar meldde de fabrikant – samen met alliantiepartners Renault en Nissan – al forse kostenbesparingen te willen doorvoeren. Toen werd al gemeld dat  Mitsubishi zich concentreert op Azië en Oceanië. De dealers zijn bezorgd over het dreigende vertrek van het Japanse merk. Dat melden ze aan Automotive.

Mitsubishi heeft in Nederland een marktaandeel van 1,5 procent. In Europa ligt het marktaandeel op 1 procent. 

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Mitsubishi zet Europa op zijspoor | Automotive Online

Mitsubishi zet Europa op zijspoor

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Mitsubishi
Mitsubishi stelt dat de normale bedrijfsvoering wordt voortgezet. (Foto: Shutterstock)

Autofabrikant Mitsubishi maakt geen nieuwe modellen meer voor de Europese markt. Dat maakt de fabrikant vandaag bekend. De verkoop van bestaande modellen wordt wel voortgezet en ook alle service en aftersales blijft beschikbaar. 

In een statement stelt de fabrikant de output van nieuwe modellen te ‘bevriezen’. Verder meldt Mitsubishi voorlopig geen mededelingen te doen. De fabrikant meldt vandaag ook dit jaar op een verlies van ruim één miljard euro af te stevenen. 

Eerder dit jaar meldde de fabrikant – samen met alliantiepartners Renault en Nissan – al forse kostenbesparingen te willen doorvoeren. Toen werd al gemeld dat  Mitsubishi zich concentreert op Azië en Oceanië. De dealers zijn bezorgd over het dreigende vertrek van het Japanse merk. Dat melden ze aan Automotive.

Mitsubishi heeft in Nederland een marktaandeel van 1,5 procent. In Europa ligt het marktaandeel op 1 procent. 

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.