Pieter Nota: ‘Accutoevoer van BMW is stabiel en betrouwbaar’

Jeroen Vos Jeroen Vos
Pieter Nota verwacht dat BMW Group een lichte omzetstijging realiseert in 2020. (Foto: BMW Group)

De volledig elektrische modellen van BMW hebben geen problemen met de accutoevoer, stelt topman Pieter Nota. Waar de productie van Audi e-tron en Jaguar I-Pace is vertraagd of stopgezet vanwege een accutekort, heeft BMW hier geen last van, aldus Nota. Dat komt volgens hem omdat het bedrijf al sinds 2013 auto’s levert met batterijen en de afgelopen jaren veel kennis op dat gebied heeft opgebouwd. Zo zegt Nota tegen Automotive News Europe.

Nota geeft aan dat die ervaring zorgt voor een betrouwbare levering van de celleveranciers. Hij ziet dan ook geen enkele reden om de geëlektrificeerde modellen (batterij-elektrisch en plug-in hybride, die in de stad automatisch elektrisch gaan rijden) goed te laten zijn voor 20 procent van de omzet in 2021.

Te vroeg

De uitbraak van het coronavirus heeft, volgens de topman, vooralsnog geen negatieve gevolgen voor BMW. “We zagen een daling in de verkoop in China in februari, maar het is te vroeg om de gevolgen voor het hele jaar in te schatten. BMW Group blijft bij de eerdere aankondiging dat we in 2020 weer een lichte omzetstijging verwachten.”

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Pieter Nota: ‘Accutoevoer van BMW is stabiel en betrouwbaar’ | Automotive Online

Pieter Nota: ‘Accutoevoer van BMW is stabiel en betrouwbaar’

Jeroen Vos Jeroen Vos
Pieter Nota verwacht dat BMW Group een lichte omzetstijging realiseert in 2020. (Foto: BMW Group)

De volledig elektrische modellen van BMW hebben geen problemen met de accutoevoer, stelt topman Pieter Nota. Waar de productie van Audi e-tron en Jaguar I-Pace is vertraagd of stopgezet vanwege een accutekort, heeft BMW hier geen last van, aldus Nota. Dat komt volgens hem omdat het bedrijf al sinds 2013 auto’s levert met batterijen en de afgelopen jaren veel kennis op dat gebied heeft opgebouwd. Zo zegt Nota tegen Automotive News Europe.

Nota geeft aan dat die ervaring zorgt voor een betrouwbare levering van de celleveranciers. Hij ziet dan ook geen enkele reden om de geëlektrificeerde modellen (batterij-elektrisch en plug-in hybride, die in de stad automatisch elektrisch gaan rijden) goed te laten zijn voor 20 procent van de omzet in 2021.

Te vroeg

De uitbraak van het coronavirus heeft, volgens de topman, vooralsnog geen negatieve gevolgen voor BMW. “We zagen een daling in de verkoop in China in februari, maar het is te vroeg om de gevolgen voor het hele jaar in te schatten. BMW Group blijft bij de eerdere aankondiging dat we in 2020 weer een lichte omzetstijging verwachten.”

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.