Dealerholding Century start onderhoud bij de Gamma

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Century Autogroep (nummer 19 in de Dealerholdingtop 45) vandaag aan Automotive.

Op 21 mei wordt afgetrapt op het Gamma-terrein in Roden, op 27 mei staat de mobiele service op het Formido-terrein in Uithuizen en op 8 juni bij de Gamma in Appingedam. Op 16 juni eindigt de pilot weer in Roden.

Ook Leaseplan en Hyundai zochten onlangs de samenwerking op met Gamma.

“We hebben gekozen voor locaties waar veel winkelend publiek komt”, vertelt Century-marketingmanager Collin Hamming. “We hebben partytenten aangeschaft en nemen op het parkeerterrein zo’n 60 tot 80 m2 in beslag. Tijdens de pilotdagen kunnen automobilisten langskomen voor een gratis zomercheck van hun auto.” Het bedrijf is steeds met 2 à drie monteurs aanwezig van 10.00 uur tot 16.00 uur. “Ervan uitgaande dat iedere monteur drie checks per uur kan doen, gaan we uit van een capaciteit van veertig tot zestig checks per keer”, aldus Hamming. 

Afspraak inplannen
Kleine reparaties kunnen ter plekke worden gerepareerd, maar voor specialistischer werk wordt een afspraak ingepland met een servicevestiging. Hamming: “We nemen een diagnoseapparaat mee, maar bijvoorbeeld geen brug. Het vervangen van ruitenwissers en lampen, bijvullen van de vloeistoffen, sterreparaties en bandenwissels gaan we zeker op de locatie doen. Voor het grote werk wordt een automobilist naar een van onze vestigingen doorverwezen.”

De Century Autogroep kondigde vorig jaar al een centralisatie van het dealernetwerk en de verkoop aan huis aan. Onderhoud op locatie is volgens Hamming een directe reactie op deze centralisatie. “We richten ons hiermee op de provincie, waar geen servicevestigingen zitten, maar wel auto’s die uit ons wagenpark vandaan komen rijden. Begin dit jaar hebben we een klantenonderzoek gedaan en daar kwam de behoefte aan service dichterbij of aan huis duidelijk in naar voren.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Dealerholding Century start onderhoud bij de Gamma | Automotive Online

Dealerholding Century start onderhoud bij de Gamma

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Century Autogroep (nummer 19 in de Dealerholdingtop 45) vandaag aan Automotive.

Op 21 mei wordt afgetrapt op het Gamma-terrein in Roden, op 27 mei staat de mobiele service op het Formido-terrein in Uithuizen en op 8 juni bij de Gamma in Appingedam. Op 16 juni eindigt de pilot weer in Roden.

Ook Leaseplan en Hyundai zochten onlangs de samenwerking op met Gamma.

“We hebben gekozen voor locaties waar veel winkelend publiek komt”, vertelt Century-marketingmanager Collin Hamming. “We hebben partytenten aangeschaft en nemen op het parkeerterrein zo’n 60 tot 80 m2 in beslag. Tijdens de pilotdagen kunnen automobilisten langskomen voor een gratis zomercheck van hun auto.” Het bedrijf is steeds met 2 à drie monteurs aanwezig van 10.00 uur tot 16.00 uur. “Ervan uitgaande dat iedere monteur drie checks per uur kan doen, gaan we uit van een capaciteit van veertig tot zestig checks per keer”, aldus Hamming. 

Afspraak inplannen
Kleine reparaties kunnen ter plekke worden gerepareerd, maar voor specialistischer werk wordt een afspraak ingepland met een servicevestiging. Hamming: “We nemen een diagnoseapparaat mee, maar bijvoorbeeld geen brug. Het vervangen van ruitenwissers en lampen, bijvullen van de vloeistoffen, sterreparaties en bandenwissels gaan we zeker op de locatie doen. Voor het grote werk wordt een automobilist naar een van onze vestigingen doorverwezen.”

De Century Autogroep kondigde vorig jaar al een centralisatie van het dealernetwerk en de verkoop aan huis aan. Onderhoud op locatie is volgens Hamming een directe reactie op deze centralisatie. “We richten ons hiermee op de provincie, waar geen servicevestigingen zitten, maar wel auto’s die uit ons wagenpark vandaan komen rijden. Begin dit jaar hebben we een klantenonderzoek gedaan en daar kwam de behoefte aan service dichterbij of aan huis duidelijk in naar voren.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.