Curatoren Koops Furness: het valt niet mee

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat staat in het eerste faillissementsverslag.

Er is in de afgelopen weken veel kritiek geuit op de curatoren, die traag en omslachtig zouden handelen. Zo kostte het finaliseren van de deal met Van Mossel en Land Rover ongeveer een maand. Het kost volgens de curatoren echter veel tijd en moeite om de juridische positie van de vele betrokken partijen vast te stellen. Over de voorraadauto`s zijn er veelal concurrerende claims.

“In een grote organisatie als Koops Furness leidt het grote aantal vestigingen, het grote aantal betrokken partijen (reguliere financiers, importeurs, financiers van de importeurs, leveranciers, werknemers, etc) alsmede het grote aantal roerende zaken (lees: auto`s en trucks) tot een complexe taak voor curatoren.”

Miljoenenvorderingen
In het verslag valt verder te lezen dat crediteuren voor circa 75 miljoen euro aan vorderingen hebben ingediend, deze moeten nog onderzocht worden. De banken (ABN Amro en Rabobank) hebben voor circa 65 miljoen euro aan vorderingen. Tegelijkertijd is er nog een openstaande debiteurenpost van 25 miljoen euro.

Opbrengst doorstarts
In het verslag staat dat Nieuwenhuijse 1,85 miljoen euro betaalde voor de doorstart van twee Volvo-vestigingen. Collega-dealer Harrie Arendsen betaalde 1,55 miljoen. Van Mossel betaalde 1,67 miljoen euro. Deze bedragen omvatten goodwill, maar ook inventaris, gebruikte voertuigen en onderdelen.

Voor de leaseportefeuilles, die grotendeels al in handen van de leasemaatschappijen waren, zijn ook opbrengsten gerealiseerd. ABN Amro betaalde een half miljoen, Leaseplan 75 duizend, ING Lease 80 duizend en Paccar FS 100 duizend euro.

De curatoren doen nog geen uitspraken over de oorzaken van het faillissement.

Lees het faillissementsverslag hier.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Curatoren Koops Furness: het valt niet mee | Automotive Online

Curatoren Koops Furness: het valt niet mee

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat staat in het eerste faillissementsverslag.

Er is in de afgelopen weken veel kritiek geuit op de curatoren, die traag en omslachtig zouden handelen. Zo kostte het finaliseren van de deal met Van Mossel en Land Rover ongeveer een maand. Het kost volgens de curatoren echter veel tijd en moeite om de juridische positie van de vele betrokken partijen vast te stellen. Over de voorraadauto`s zijn er veelal concurrerende claims.

“In een grote organisatie als Koops Furness leidt het grote aantal vestigingen, het grote aantal betrokken partijen (reguliere financiers, importeurs, financiers van de importeurs, leveranciers, werknemers, etc) alsmede het grote aantal roerende zaken (lees: auto`s en trucks) tot een complexe taak voor curatoren.”

Miljoenenvorderingen
In het verslag valt verder te lezen dat crediteuren voor circa 75 miljoen euro aan vorderingen hebben ingediend, deze moeten nog onderzocht worden. De banken (ABN Amro en Rabobank) hebben voor circa 65 miljoen euro aan vorderingen. Tegelijkertijd is er nog een openstaande debiteurenpost van 25 miljoen euro.

Opbrengst doorstarts
In het verslag staat dat Nieuwenhuijse 1,85 miljoen euro betaalde voor de doorstart van twee Volvo-vestigingen. Collega-dealer Harrie Arendsen betaalde 1,55 miljoen. Van Mossel betaalde 1,67 miljoen euro. Deze bedragen omvatten goodwill, maar ook inventaris, gebruikte voertuigen en onderdelen.

Voor de leaseportefeuilles, die grotendeels al in handen van de leasemaatschappijen waren, zijn ook opbrengsten gerealiseerd. ABN Amro betaalde een half miljoen, Leaseplan 75 duizend, ING Lease 80 duizend en Paccar FS 100 duizend euro.

De curatoren doen nog geen uitspraken over de oorzaken van het faillissement.

Lees het faillissementsverslag hier.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.