Automotive Marketing Show: Ontsnap aan de ‘race to the bottom’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Doe niet mee aan een prijsgevecht, zwem eens tegen de stroom in. (Foto: Shutterstock)

De toenemende populariteit van private lease lijkt voor de autoretailer zowel een vloek als een zegen. De ‘abonnees’ zorgen voor een continue stroom aan inkomsten aan abonnementsgeld en aftersales, maar er zijn zoveel spelers op de markt dat de concurrentiestrijd vooral op prijs wordt gevoerd. Terwijl de marges al zo laag zijn. Hoe voorkom je dat je deelneemt aan deze ‘race to the bottom’, maar wel aantrekkelijk blijft voor de consument?

Marketingexpert Anders Jansen van Flow Resulting, dat onder andere onderzoek doet naar prijspromoties, geeft tips en adviezen voor uw marketingstrategie tijdens de Automotive Marketing Show, die op 5 november plaatsvindt.

Naast Anders Jansen spreken ook Dick Gussen (Corendon), Rico van der Vies (Automotive Mediaventions), Wilbert Philippo (Infotrade) en Erwin Wijman (marketingjournalist) op het evenement, dat volledig online is te volgen.

Schrijf je hier in voor de Marketing Show, de digitale editie van het Automotive Marketing Event.

sponsorbalk v4 b

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Automotive Marketing Show: Ontsnap aan de ‘race to the bottom’ | Automotive Online

Automotive Marketing Show: Ontsnap aan de ‘race to the bottom’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Doe niet mee aan een prijsgevecht, zwem eens tegen de stroom in. (Foto: Shutterstock)

De toenemende populariteit van private lease lijkt voor de autoretailer zowel een vloek als een zegen. De ‘abonnees’ zorgen voor een continue stroom aan inkomsten aan abonnementsgeld en aftersales, maar er zijn zoveel spelers op de markt dat de concurrentiestrijd vooral op prijs wordt gevoerd. Terwijl de marges al zo laag zijn. Hoe voorkom je dat je deelneemt aan deze ‘race to the bottom’, maar wel aantrekkelijk blijft voor de consument?

Marketingexpert Anders Jansen van Flow Resulting, dat onder andere onderzoek doet naar prijspromoties, geeft tips en adviezen voor uw marketingstrategie tijdens de Automotive Marketing Show, die op 5 november plaatsvindt.

Naast Anders Jansen spreken ook Dick Gussen (Corendon), Rico van der Vies (Automotive Mediaventions), Wilbert Philippo (Infotrade) en Erwin Wijman (marketingjournalist) op het evenement, dat volledig online is te volgen.

Schrijf je hier in voor de Marketing Show, de digitale editie van het Automotive Marketing Event.

sponsorbalk v4 b

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.