Smart integreert lease-aanbod ALD in eigen salesomgeving

Smart • Inmiddels zijn er twee Smart-modellen leverbaar.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De #3. (Foto: Robert L. Smid)

Smart Nederland en leasemaatschappij ALD starten het white label merk Smart Mobility Lease. Onderdeel hiervan is dat klanten die in de online omgeving van Smart de leaseopties van ALD kunnen kiezen. Dat melden beide bedrijven.

Het nieuwe ‘Smart’ werd vorig jaar gelanceerd. De joint venture van Geely en Mercedes startte dit jaar met de leveringen van de #1. Inmiddels is ook de #3 bestelbaar. Er werden dit jaar tot nu toe zo’n 150 Smarts geregistreerd.

Bij de presentatie van de #1 meldde Smart veel aandacht te gaan besteden aan de klantervaring. Klanten moeten naadloos over kunnen schakelen tussen de online naar offline kanalen (Smart stelde 14 Mercedes-dealers aan als agent). Bij de door de klant gekozen vestiging vindt dan de proefrit en aflevering van de auto plaats, evenals de aftersales en alle service en onderhoud.

Ronald Ramak, ceo van smart Nederland stelt dat iedere klant nu probleemloos zijn eigen aankooptraject kan kiezen. “Eke klant heeft nu de regie over de eigen aankoopreis, van het selecteren van hun favoriete auto tot het aanpassen en voltooien van de transactie. Daarnaast stelt het platform ons in staat naadloos aan te blijven sluiten op de steeds veranderende behoefte van iedere klant.”

Vorige week was Mercedes-dealer én Smart-agent Peter Gomes te gast in Automotive Mobtalk. Beluister hieronder de Podcast (of in uw favoriete podcast-speler).

Doet de widget het niet? Klik hier voor de rechtstreekse Spotify link.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Smart integreert lease-aanbod ALD in eigen salesomgeving | Automotive Online

Smart integreert lease-aanbod ALD in eigen salesomgeving

Smart • Inmiddels zijn er twee Smart-modellen leverbaar.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De #3. (Foto: Robert L. Smid)

Smart Nederland en leasemaatschappij ALD starten het white label merk Smart Mobility Lease. Onderdeel hiervan is dat klanten die in de online omgeving van Smart de leaseopties van ALD kunnen kiezen. Dat melden beide bedrijven.

Het nieuwe ‘Smart’ werd vorig jaar gelanceerd. De joint venture van Geely en Mercedes startte dit jaar met de leveringen van de #1. Inmiddels is ook de #3 bestelbaar. Er werden dit jaar tot nu toe zo’n 150 Smarts geregistreerd.

Bij de presentatie van de #1 meldde Smart veel aandacht te gaan besteden aan de klantervaring. Klanten moeten naadloos over kunnen schakelen tussen de online naar offline kanalen (Smart stelde 14 Mercedes-dealers aan als agent). Bij de door de klant gekozen vestiging vindt dan de proefrit en aflevering van de auto plaats, evenals de aftersales en alle service en onderhoud.

Ronald Ramak, ceo van smart Nederland stelt dat iedere klant nu probleemloos zijn eigen aankooptraject kan kiezen. “Eke klant heeft nu de regie over de eigen aankoopreis, van het selecteren van hun favoriete auto tot het aanpassen en voltooien van de transactie. Daarnaast stelt het platform ons in staat naadloos aan te blijven sluiten op de steeds veranderende behoefte van iedere klant.”

Vorige week was Mercedes-dealer én Smart-agent Peter Gomes te gast in Automotive Mobtalk. Beluister hieronder de Podcast (of in uw favoriete podcast-speler).

Doet de widget het niet? Klik hier voor de rechtstreekse Spotify link.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.