Leasevloot ALD Nederland groeit met 43 procent

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Het hoofdkantoor van ALD Nederland (Foto: ALD Automotive)

Leasemaatschappij ALD Automotive zag in 2019 zijn internationale autovloot met 6,1 procent toenemen naar 1,76 miljoen voertuigen. Dat meldt het bedrijf vandaag. In Nederland was de groei van de vloot maar liefst 43 procent, mede door de overname van Sternlease. Het totale wagenpark van ALD Automotive in Nederland is hiermee gegroeid naar 71.700 voertuigen per eind december 2019.

De leasemaatschappij zag verder groei in private lease en elektrisch vervoer. In 2019 was 18 procent van de voertuigregistraties van het leasebedrijf een elektrische, plugin of hybride auto (in 2018 was dit 12%). Ook andere vervoersvormen, zoals de fiets van de zaak, groeiden. “Door de strengere CO2-eisen waar autofabrikanten aan moeten voldoen, wordt dit jaar een mijlpaal voor de duurzame mobiliteit”, verwacht Jeroen Kruisweg, algemeen directeur van ALD Automotive Nederland.

Nieuwe identiteit

ALD verwacht dat de komende jaren ook groei in andere vormen van mobiliteit dan de leaseauto. Het speelt daar mede op in met de mobiliteitsapp Move, waarmee het vorig jaar een internationale fleetprijs won. Ook vond begin dit jaar een herpositionering plaats, waarbij de slogan ‘Let’s drive together’ plaatsmaakte voor ‘Ready to move you on.’

De naam ALD Automotive blijft wel bestaan. “Dat is in veel landen een heel sterk merk”, aldus marketingdirecteur Lonneke van der Horst van ALD Nederland. “Wel is de huisstijl toegespitst op brede mobiliteit en flexibiliteit. Onze geholpen naamsbekendheid in Nederland onder de zakelijke doelgroep ligt rond de 45 procent; die willen we de komende jaren laten groeien.”

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Leasevloot ALD Nederland groeit met 43 procent | Automotive Online

Leasevloot ALD Nederland groeit met 43 procent

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Het hoofdkantoor van ALD Nederland (Foto: ALD Automotive)

Leasemaatschappij ALD Automotive zag in 2019 zijn internationale autovloot met 6,1 procent toenemen naar 1,76 miljoen voertuigen. Dat meldt het bedrijf vandaag. In Nederland was de groei van de vloot maar liefst 43 procent, mede door de overname van Sternlease. Het totale wagenpark van ALD Automotive in Nederland is hiermee gegroeid naar 71.700 voertuigen per eind december 2019.

De leasemaatschappij zag verder groei in private lease en elektrisch vervoer. In 2019 was 18 procent van de voertuigregistraties van het leasebedrijf een elektrische, plugin of hybride auto (in 2018 was dit 12%). Ook andere vervoersvormen, zoals de fiets van de zaak, groeiden. “Door de strengere CO2-eisen waar autofabrikanten aan moeten voldoen, wordt dit jaar een mijlpaal voor de duurzame mobiliteit”, verwacht Jeroen Kruisweg, algemeen directeur van ALD Automotive Nederland.

Nieuwe identiteit

ALD verwacht dat de komende jaren ook groei in andere vormen van mobiliteit dan de leaseauto. Het speelt daar mede op in met de mobiliteitsapp Move, waarmee het vorig jaar een internationale fleetprijs won. Ook vond begin dit jaar een herpositionering plaats, waarbij de slogan ‘Let’s drive together’ plaatsmaakte voor ‘Ready to move you on.’

De naam ALD Automotive blijft wel bestaan. “Dat is in veel landen een heel sterk merk”, aldus marketingdirecteur Lonneke van der Horst van ALD Nederland. “Wel is de huisstijl toegespitst op brede mobiliteit en flexibiliteit. Onze geholpen naamsbekendheid in Nederland onder de zakelijke doelgroep ligt rond de 45 procent; die willen we de komende jaren laten groeien.”

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.