ALD Automotive LeasePlan en BCA bundelen krachten voor remarketing

ALD • Volgens BCA biedt de samenwerking een inkoopvoordeel voor ALD Automotive Leaseplan.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Foto: Shutterstock

ALD Automotive Leaseplan en BCA sluiten een langetermijnovereenkomst voor de ontwikkeling van remarketing-activiteiten in Europa. In de samenwerking zal BC defleeting- en remarketing-diensten leveren aan ALD Automotive LeasePlan voor een deel van hun ex-leasevoertuigen in Europa.

Het initiatief zal beginnen in zeven landen, namelijk Frankrijk, Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal en Noorwegen, met de mogelijkheid om dit aantal in de toekomst uit te breiden. De diensten omvatten voertuiginspecties en de verkoop van gebruikte voertuigen aan professionele handelaren via het Europese auto marktplaats platform van BCA.

Inkoopvoordeel

Deze overeenkomst creëert een extra verkoopkanaal voor de nieuwe ALD Automotive LeasePlan groep, die wereldwijd een vloot beheert van in totaal 3,3 miljoen voertuigen. Als onderdeel van de diversificatiestrategie van het bedrijf vormt dit een aanvulling op de bestaande remarketing-kanalen, met name ALD Carmarket, het toonaangevende internationale veilingplatform voor gebruikte auto’s.

“Dit partnerschap biedt gerichte inkoopvoordelen voor de ex-lease voorraad van ALD Automotive LeasePlan en biedt professionele dealers die klant zijn bij BCA een gevarieerd aanbod van hoogwaardige voertuigen”, zegt Jean-Roch Piat, ceo van BCA Europe.

Eerder werd bekend dat BCA ook de remarketing voor gebruikte auto’s van Lynk & Co gaat verzorgen.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

ALD Automotive LeasePlan en BCA bundelen krachten voor remarketing | Automotive Online

ALD Automotive LeasePlan en BCA bundelen krachten voor remarketing

ALD • Volgens BCA biedt de samenwerking een inkoopvoordeel voor ALD Automotive Leaseplan.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Foto: Shutterstock

ALD Automotive Leaseplan en BCA sluiten een langetermijnovereenkomst voor de ontwikkeling van remarketing-activiteiten in Europa. In de samenwerking zal BC defleeting- en remarketing-diensten leveren aan ALD Automotive LeasePlan voor een deel van hun ex-leasevoertuigen in Europa.

Het initiatief zal beginnen in zeven landen, namelijk Frankrijk, Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal en Noorwegen, met de mogelijkheid om dit aantal in de toekomst uit te breiden. De diensten omvatten voertuiginspecties en de verkoop van gebruikte voertuigen aan professionele handelaren via het Europese auto marktplaats platform van BCA.

Inkoopvoordeel

Deze overeenkomst creëert een extra verkoopkanaal voor de nieuwe ALD Automotive LeasePlan groep, die wereldwijd een vloot beheert van in totaal 3,3 miljoen voertuigen. Als onderdeel van de diversificatiestrategie van het bedrijf vormt dit een aanvulling op de bestaande remarketing-kanalen, met name ALD Carmarket, het toonaangevende internationale veilingplatform voor gebruikte auto’s.

“Dit partnerschap biedt gerichte inkoopvoordelen voor de ex-lease voorraad van ALD Automotive LeasePlan en biedt professionele dealers die klant zijn bij BCA een gevarieerd aanbod van hoogwaardige voertuigen”, zegt Jean-Roch Piat, ceo van BCA Europe.

Eerder werd bekend dat BCA ook de remarketing voor gebruikte auto’s van Lynk & Co gaat verzorgen.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.