ALD Automotive LeasePlan en BCA bundelen krachten voor remarketing

ALD Automotive Leaseplan en BCA sluiten een langetermijnovereenkomst voor de ontwikkeling van remarketing-activiteiten in Europa. In de samenwerking zal BC defleeting- en remarketing-diensten leveren aan ALD Automotive LeasePlan voor een deel van hun ex-leasevoertuigen in Europa.
Het initiatief zal beginnen in zeven landen, namelijk Frankrijk, Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal en Noorwegen, met de mogelijkheid om dit aantal in de toekomst uit te breiden. De diensten omvatten voertuiginspecties en de verkoop van gebruikte voertuigen aan professionele handelaren via het Europese auto marktplaats platform van BCA.
Inkoopvoordeel
Deze overeenkomst creëert een extra verkoopkanaal voor de nieuwe ALD Automotive LeasePlan groep, die wereldwijd een vloot beheert van in totaal 3,3 miljoen voertuigen. Als onderdeel van de diversificatiestrategie van het bedrijf vormt dit een aanvulling op de bestaande remarketing-kanalen, met name ALD Carmarket, het toonaangevende internationale veilingplatform voor gebruikte auto’s.
“Dit partnerschap biedt gerichte inkoopvoordelen voor de ex-lease voorraad van ALD Automotive LeasePlan en biedt professionele dealers die klant zijn bij BCA een gevarieerd aanbod van hoogwaardige voertuigen”, zegt Jean-Roch Piat, ceo van BCA Europe.
Eerder werd bekend dat BCA ook de remarketing voor gebruikte auto’s van Lynk & Co gaat verzorgen.